خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج:

قطع درختان به بهانه توسعه راه‌ها قابل قبول نیست/سهم هر پروژه باید در کاهش مشکلات شهری ملموس باشد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۶۴

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: باور داریم که در ازای هزینه صورت گرفته باید به بهره‌وری و راندمان لازم دست پیدا کنیم و سهم هر پروژه در کاهش مشکلات شهری ملموس و مشهود باشد.

به گزارش ایلنا از کرج، مهدی حاجی قاسمی در خصوص وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر کرج اظهار داشت: هزینه هایی که از خزانه شهر برای تعریف و اجرای پروژه های عمرانی و زیرساختی می‌شود تا کرج را به سمت توسعه و آبادانی مضاعف سوق دهد نباید هیچ آسیب و خللی در محیط زیست ایجاد کند و اینکه به بهانه توسعه راه‌ها درختان را قطع کنیم یا از مصالح نامرغوب برای احداث پروژه‌ها استفاده کنیم، قابل قبول نیست.

وی افزود: کمیسیون عمران و معماری در دوره پنج شورای اسلامی شهر کرج از تمام ابزار و قوای نظارتی خود از مرحله کلنگ‌زنی تا تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بهره می گیرد تا از استحکام و کیفیت و مرغوبیت لازم برخوردار باشند و باور داریم که در ازای هزینه صورت گرفته باید به بهره‌وری و راندمان لازم دست پیدا کنیم و سهم هر پروژه در کاهش مشکلات شهری ملموس و مشهود باشد.

به گفته منتخب مردم در شورای پنجم کلانشهر کرج، یکی از موضوعاتی که در طراحی و ساخت پروژه‌ها می‌تواند مد نظر قرار گیرد استفاده از تجربیات دیگر ابرشهرها در داخل و خارج کشور است، مثلا پروژه منوریل در قم به یک شکست اقتصادی تبدیل شده یا مشهد در پروژه‌های مشارکتی به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرده و ما باید از اندوخته ها و عبرت های آنها بهره مند شویم و مطالعه کنیم که چرا مترو در دیگر شهرها به سرانجام رسیده اما در کرج هنوز اندر خم یک کوچه است!

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: استفاده از تسهیلات بانکی یا فروش اوراق مشارکت برای انجام کارهای بزرگ از دیگر مواردی است که قابل مطالعه هستند، همچنین وضعیت تسویه حساب با پیمانکاران در قالب های نقدی و تهاتری نیز باید مورد بازنگری اساسی قرار گیرد تا نه حقی از مجریان پروژه ها ضایع شود نه در حق شهر و شهروندان اجحافی صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز