خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی البرز خبر داد:

ثبت‌نام بیش از 27 هزار نفر در موسسات کاریابی البرز/ اعطای تسهیلات برای تغییر کاربری قلیان‌سراها

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۱۵۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: صاحبان قلیان سرایی که تمایل به تغییر شغل و فعالیت در رشته های دیگر داشته باشند می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 200 میلیون ریال بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا از کرج،اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه شورای اداری با ارائه عملکردی از وضعیت اشتغالزایی در استان و با اشاره به اینکه در مهرماه امسال در سامانه تامین اجتماعی حدود 4 هزار نفر افزایش اشتغال جدید ثبت شده، اظهار داشت: کاهش بیمه بیکاری نیز به تبع افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری بدست آمده است.

وی افزود:طی سال گذشته بیش از 34 هزار نفر و در سالجاری بیش از 27 هزار نفر در موسسات کاریابی استان ثبت نام کرده اند، از طرفی باید به این امر نیز اشاره کرد که از این میزان تاکنون بستر اشتغال 5 هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل تعاون, کارورفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: در استان البرز به 33هزار فرصت شغلی خالص نیاز بود که با تدابیر استاندار به 45 هزار نفر افزایش یافته است.

 وی با اشاره به اینکه در سامانه رشد اشتغال ایجاد 13 هزار و 266 شغل ثبت شده است، بیان کرد: در مجموع دستگاه‌های استان 29.4 درصد اشتغال ایجاد کردند. 

خلیلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان‌های کرج و فردیس، 8 هزار و 814 شغل و در ساوجبلاغ 2 هزار و 726 شغل ایجاد شده است، اضافه کرد: در شهرستان اشتهارد 704 شغل، نظرآباد 923 شغل و در طالقان 99 شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه حضور شهرداری در کارگروه اشتغال استان البرز را کمرنگ اعلام کرد و یادآور شد: خوشبختانه وضعیت ایجاد اشتغال در دستگاه های مختلف اجرایی استان روند رو به رشد را پیش گرفته که باعث خرسندی است.

وی با اشاره به بحث مشاغل خانگی، عنوان کرد: در بحث مشاغل خانگی و به همت ادارات و دستگاه های ذیربط در این تسهیلات مشاغل خانگی هزار و 172 نفر ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خاطرنشان کرد: دو میلیارد و 540 میلیون تومان میزان ‌تسهیلات بانکی ارائه شده برای ۳۶۸ فرد معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه در خصوص مشاغل خانگی بوده است.

دبیر کارگروه اشتغال ضمن بررسی واشاره به  قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: بر این اساس سهم البرز از بودجه یک میلیارد و500 ملیون دلاری توسعه مشاغل روستایی و عشایری کشور ۱.۸۷ درصد است.

وی درخصوص وضعیت بیکاری صاحبان قلیان سراهای استان واعطای تسهیلات اشتغال در دیگر رسته ها از سوی اداره کل تعاون,کارورفاه اجتماعی تصریح کرد : با توجه به ممنوعیت اعمال شده توسط مسئولین امر مبنی بر عدم ارائه و مصرف قلیان در اماکن عمومی وبا توجه به اینکه طبق آمار اعلامی از سوی اتحادیه چایخانه داران  در حال حاضر تعداد 480 واحد دارای مجوز و تعداد 500 واحد بدون مجوز با میانگین اشتغال حداقل 5 نفر در هر واحد در این حوزه مشغول بکار میباشند ،با هدف همکاری در اجرای تصمیمات ماخوذه و با رویکرد اجرای سیاستهای حفظ و افزایش اشتغال موجود  وبه منظور ممانعت از بیکاری افراد شاغل در این حوزه، افرادی که تمایل به تغییر شغل و فعالیت در رشته‌های دیگر داشته باشند میتوانند از  تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 200میلیون ریال بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز