خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز عنوان کرد:

افزایش تخصیص تسهیلات رونق تولید تا سقف هزار میلیارد تومان/سازمان های حمایت کننده واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند را فریاد بزنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۹۲

استاندار البرز با انتقاد از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود گفت: چگونه است که اجازه واردات برخی اقلام را می‌دهیم چرا سازمان‌های حمایت کننده از این تولیدات فریاد نمی زنند.

به گزارش ایلنا از کرج،محمدعلی نجفی ظهر امروز در هفتمین همایش استاندارد  کشور که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از مسئولان در پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد، ضمن تبریک به دست اندرکاران  برتر بخش صنعت و علوم دانش بنیان که در عرصه تولید کالاهای استاندارد معرفی شده اند، گفت: این واحدها استان البرز را به جایگاهی رساندند که یک سوم سهم کشوری را در کالاهای استاندارد کسب نماییم و پیشتاز تولید کالاهای کیفی باشیم که این افتخار استان است.

وی با اشاره به جایگاه پنجم استان البرز از حیث تعداد صنایع و واحدهای تولیدی افزود: علاوه بر افزایش کمی،  در رشد سرمایه گذاری هم توفیقات خوبی کسب شده است.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت طرح های توسعه محور در استان صنعتی مانند البرز،تصریح کرد: پیگیر رفع موانع موجود هستیم و در صدد اینکه البرز نیز مثل استانهایی نظیر قم جزو استثناها باشد و از مزیت صنایع بیشتر بهره مند شود.

وی افزود:  البته به دنبال گسترش صنایع آلاینده نیستیم،کرج  روزی از پاک ترین شهرهای کشور و مکان آرامش استان تهران و سایر شهرها بود اما امروز جزو آلوده ترین شهرها از منظر زیست محیطی است.

نجفی با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای استان البرز خارج از اختیار البرزنشینان و مردم کرج و شهرک های صنعتی است، گفت: البرز معروف به قطب علم و فناوری است و از مختصات شهرهای دانش بنیان نیز این مهم است که آلودگی هوای این مناطق به صفر برسد.

استاندار البرز در این رابطه بیان کرد:  بحث تکمیل آزاد راه ها و کمربند شمالی و جنوبی در کنار مترو و قطار شهری به شدت در حال پیگیری است.

استاندار البرز در ادامه نوید داد تا بهره برداری بخشی از طرح های آزاد راهی تا تابستان سال 97 ساکنان کلانشهر کرج و استان البرز شرایط مطلوب تری را تجربه کنند.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده جهت تسریع در تکمیل پروژه های متوقف شده حوزه راه در استان بیان کرد: تلاش می شود تا بار ترافیک عظیمی از آلودگی های امروز کرج و شهرهای اقماری را از چهره شهر بزداییم.

نجفی اعلام کرد: امروز اولین گزارش کار خود را با حضور در برنامه زنده تلویزیونی به مردم گزارش خواهم کرد.

استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به  حمایت های دولت در استان با ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی گفت:افزایش تخصیص اعتبارات را از شهریور امسال داشته ایم و از رقم30 میلیارد تومان به مرز 500 میلیارد تسهیلات اعتباری تخصیصی به واحدهای تولیدی در استان رسیده ایم و این رقم را تا بالای هزار میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

وی بیان کرد: با اهتمام و جدیت و حضور فراگیر همه بخش ها و همکاری بانک ها،طی شهریور ماه سالجاری از ردیف استفاده از تسهیلات اعتباری، استان از ردیف هفتم به استان اول رسیده است.

وی افزود: این تسهیلات در جهت رونق تولید و احیا واحدهای راکد و نیمه راکد مصروف شده است.

استاندار البرز در ادامه با اعلام حمایت از هلدینگ ها و واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ در استان گفت: رقم تسهیلات تخصیصی را تا 450 میلیارد نیز بالا برده ایم.

نجفی در محور دیگری از سخنان خود با انتقاد از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود گفت: چگونه است که اجازه واردات برخی اقلام را می دهیم چرا سازمان های  حمایت کننده از این تولیدات فریاد نمی زنند! آیا ترسی از مافیا و دست های پشت پرده وجود دارد؟

نجفی در ادامه تصریح کرد: کالاهای داخلی کیفی باید معرفی شوند،خیلی از مصرف کنندگان نمی دانند همین کالاها و شوینده های وارداتی در جاهای دیگری بسته بندی می شود که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد:باید شرایطی را فراهم نماییم که مصرف کننده بداند کالاهایی که بدون نظارت به صورت چمدانی و لنجی و با تریلی وارد می شود استاندارد نیست.

استاندار البرز با اشاره به اهتمام دولت از دولت قبل تا کنون برای کاهش ورود کالاهای قاچاق به کشور گفت: در دولت قبل از رقم 25 به  10 درصد کاهش واردات رسیدیم و قطعا در حال حاضر شرایط بهتری داریم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای معرفی توانمندی های تولیدکنندگان داخلی بیان کرد: در استان نیز مصرف کننده باید آگاه شود و این وظیفه بر عهده صدا و سیمای استان است که تبلیغ و معرفی کالاهای داخلی را به نحو مطلوبی انجام دهد.

 نجفی در ادامه با انتقاد از شرایط سختی که برای تولید کننده در رقابت پذیری با رقبای خارجی وجود دارد،بیان کرد: از تولیدکننده ای که نرخ سود 18 درصد کالاها تولید می کند چطور انتظار می رود که با رقبای قدر نیز رقابت کند؟

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: وقتی باید از تولیدکننده انتظار داشته باشیم که زیرساخت های رقابت برای تولیدکننده و صادرکننده فراهم شده باشد.

 نجفی در ادامه با تاکید بر توجه به امر استاندارد در کالاهای تولیدی و لزوم نظارت تصریح کرد:  شرایطی باید ایجاد کرد که اگر کالایی بدون آرم و استاندارد وارد می شود مصرف کننده اطمینان خاطر مصرف نداشته باشد.

استاندار البرز در ادامه با اعلام حمایت از تولیدکنندگان در دولت  گفت: به حکم وظیفه ای که دارم وارد میدان شده ام و دولت نیز اعتقاد دارد که تولیدکننده باید حمایت شود و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها در این زمینه تذکر داده اند که مسئولان و بخش های دیگر باید شرایطی را فراهم کنند که از ورود کالای قاچاق خودداری شود و تولید داخل حمایت شود.

وی رمز موفقیت را استانداردسازی و بالابردن کیفیت و نظارت ناظران خطوط تولید عنوان کرد و خواستار همراهی تمامی بخش ها برای بهبود شرایط شد.

در پایان این همایش از واحدهای نمونه استاندارد و کیفیت و آزمایشگاه های برتر ملی و استانی تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز