خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای ایجاد 45 هزار شغل در البرز/ منابع بانکی باید صرف رونق تولید شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۷۶

استاندار البرز گفت: با وجود اینکه وزارت کار تعهد 33 هزار فرصت شغلی را برای این استان در نظر گرفته است، ما برای فراهم ساختن 45 هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش ایلنا از کرج، محمدعلی نجفی استاندار البرز در جریان بازدید از صداوسیمای این استان در رابطه با اقداماتی که برای ایجاد فرصت‌های شغلی صورت گرفت است اشاره و اظهار داشت: در سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» که مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است، برای افزایش اشتغال و حذف بیکاری در استان مهاجر پذیر البرز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است. در این مدت تسهیلات اعتباری بانکی از 30 میلیارد تومان به بالای 400 میلیارد تومان افزایش یافته و حدود دو برابر شده است و به موازات آن نیز مذاکراتی با مدیران عامل بانک ها داشتیم، رویکرد خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به آخرین نرخ بیکاری استان در تابستان 96 که رقم 13/08 درصد اعلام شد،افزود: به هیچ عنوان این عدد با توجه به ظرفیت های غنی استان البرز از حیث پتانسیل های صنعت و قطب علم و فناوری در کشور همین طور علوم دانش بنیان و وجود موسسات تحقیقاتی ملی قابل قبول ما نبوده است.

استاندار البرز گفت: با وجود اینکه وزارت کار تعهد 33 هزار فرصت شغلی را برای این استان در نظر گرفته است، ما برای فراهم ساختن 45 هزار شغل برنامه ریزی کرده ایم.

 نجفی گفت: در برنامه اجرایی 45 هزار فرصت شغلی باید برسیم در کنار آن نیز بیشترین جلسات  استان در حوزه اقتصادی و بازدید از صنعت است که بنوعی در ایجاد اشتغال دخیل می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد  مقاومتی برای برگزاری صرفا یک جلسه بدون خروجی برگزار نمی شود، گفت: برای ارسال گزارش تشکیل جلسات به مرکز نشست برگزار نمی کنیم و باید هر ماهه در ایجاد اشتغال برآورد کاری داشته باشیم و همه بانک های استان چه بانک های دولتی و دولتی که از منابع مالی استان استفاده می کنند نباید صرف سایر بخش های شود بلکه باید در استان هزینه شود.

استاندار البرز با بیان اینکه افزایش اشتغال در استان بصورت ماهیانه رصد می شود، افزود: به موازات این امر واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد نیزاحصا وضعیت و به واحدهای فعال تبدیل می شوند.

نماینده عالی دولت در استان  پیرامون دغدغه های حوزه حمل و نقل در استان نیز بیان کرد: یکی از مشکلات استان البرز و شهر کرج مسائل حمل و نقل و ترافیک آن است و بخش عمده ای از ترددها از محورهای مواصلاتی استان انجام می شود.

وی افزود: ورودی شهر کرج و خروجی همیشه با مشکل ترافیک روبرو است و این مسئله باعث شده تا شهر کرج و استان البرز که روزی یکی از خوش آب و هواترین مناطق و تفرجگاه پایتخت باشد که این امر موجب شده تا استان دچار آلودگی هوا شود.

استاندار البرز گفت: با بهره برداری از بخش اول آزاد راه تهران شمال تا  33 درصد ترافیک استان تا آزاد راه شمال و همت به شهرستانک کاهش پیدا خواهد کرد که با در نظر گرفتن اصول فنی و زیربنایی اقدامات در حال انجام است و کار با سرعت در حال تکمیل می شود.

استاندار البرز تکمیل ادامه بزرگراه همت را نیز تکمیل کننده طرح کاهش آلودگی هوا و ترافیک ناشی از آن عنوان کرد و گفت: این طرح نیز به جهت مشکل منابع مالی متوقف شده بود که پس از مذاکرات انجام شده جهت رفع معارضین کار در حال پیش رفتن است و تا کنون 77 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: تأمین منابع اولیه این طرح انجام شده است و خط ویژه ای از زیرپل کلاک باز خواهد شد  و در ادامه به کنار گذر شمالی می رسد که این طرح نیز 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به موازات آن کنار گذر جنوبی و همین طور مترو کرج – گلشهر و گلشهر – هشتگرد نیز روند تکمیل خود را طی می کند که این طرح ها نیز بخشی از بار ترافیک را کاهش خواهد داد.

وی  با بیان اینکه بخشی از مشکلات ترافیکی به جهت تردد کارمندان بین دو استان است، افزود: باید ساعت روزهای کاری طبق قانون تنظیم شود ما نیز تلاش خواهیم داشت تا مصوبه قانونی در این رابطه اجرایی شود.

  نجفی افزود: البته نوع سوخت خودروها و تردد کامیون های سنگین و.. همین طور سوخت نیروگاه ها در آلودگی تأثیرگذار است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد که تکمیل آزاده راه شمال و بزرگراه همت و دیگر طرح ها می تواند تا حدودی این مشکلات را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری تنوع فرهنگ ها را فرصت و ویژه ای برای دانست و گفت: در بحث زلزله اخیرا با وجود اینکه پیشرو ساکنان مقیم کرمانشاه بودند اما دیگر اقوام نیز فعالانه حضور اجتماعی دارند  این فرصت را بین اقوام مختلف شاهد هستیم که در کنار هم همراه استان برای پیشبرد امور مشارکت دارند.

 نجفی همچنین با اشاره به نرخ رشد مهاجرت در استان بیان کرد: کمبود سرانه های آموزشی یکی از آثار مهاجرت ها است به عنوان نمونه در یکی از مدارس استان شاهد این هستیم که یکی از کلاس های درس را دانش آموزانی از 13 استان کشور با فرهنگ های مختلف تشکیل می دهند.

وی افزود: حضور خیرین می تواند در این بخش فرصت کمک ویژه ای برای توسعه و ارتقا سطح آموزش در استان مهاجر پذیر کشور باشد.

نجفی همچنین با بیان اینکه صدا و سیمای البرز از جمله مراکز نوپا در کشور است، تخصیص اعتبارات ویژه برای توسعه فعالیت های این کانون اطلاع رسانی را مورد تأکید قرار داد.

وی استقرار صنایع در این استان را ظرفیت ویژه ای خواند و بیان کرد: صنعتگران باید برای معرفی تولیدات خود حضور جدی تری داشته باشند و با معرفی محصولات به زبان رسانه مصرف کالای ایرانی را ترویج دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز