خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

تعامل صنعت و دانشگاه خروجی ملموس داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به معضل بیکاری جوانان فارغ التحصیل، بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر صنعت و دانشگاه، برای توسعه اقتصادی و اشتغال در سطح کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، رحیم بنا مولایی امروز، در هفتمین نشست اتاق فکر تعامل صنعت و دانشگاه اتاق بازرگانی استان گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولید مقاله علمی و پژوهشی، رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده و این درحالی است که متاسفانه در بحث کسب و کار، در بین صد وهشتاد کشور در رده 118 قرار داریم.

مولایی با بیان اینکه از شعار محوری، باید به سمت تعامل کاربردی و راهبردی صنعت و دانشگاه، گام برداریم افزود: با توجه به اینکه دولت برای ایجاد اشتغال جوانان، با مشکل مواجه است، باید در نشست‌های دانشگاه، به راهکارهایی دست یابیم تا با استفاده از امکانات موجود، بخشی از این نیرو های تحصیلکرده بیکار، وارد بازار کار شوند و از سرگردانی رهایی یابند.

وی با اشاره به ضرورت روزآمد تر شدن صنعتگران کشور و حرکت از شیوه‌های سنتی تولید به سمت شیوه‌های علمی و به روز گفت: صنعتگران این گونه صنایع به اشتباه تصور می‌کنند که تنها تجربیات سنتی آنها در مسیر تولید کفایت می‌کند و به همین دلیل حتی حاضر نیستند کسی از روند و شیوه‌های کاری آنها مطلع شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده مشکل در بحث رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در سطح کشور، ناشی از ناهمگونی و عدم وجود رابطه منطقی و قابل قبول میان صنعت و کشاورزی با دانشگاه است تاکید کرد: تعامل، همکاری و همراهی صنعت و دانشگاه بستر را برای تولید محصولات مرغوب و قابل رقابت در کشور فراهم می‌کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به آغاز هفته پژوهش در آذرماه گفت: اتاق بازرگانی استان، برای برگزاری نشست مشترک در هفته پژوهش، با هدف آشنایی صنایع با پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به ضرورت برقراری تورهای صنعتی و رفت و آمد های مستمر بین صنایع و مراکز علمی و پژوهشی خاطرنشان کرد: این گونه بازدید ها، باعث می شود ضمن آشنایی صنعتگران با امکانات مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران نیز، مشکلات و نیازهای بخش تولید را از نزدیک بررسی و راهکارهای لازم را ارایه دهند.

کد خبر : ۴۲۰۶۴۷