خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرج خبرداد:

افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی مناطق مختلف کرج/ 50 هزار نفر، استاندارد سرانه احداث ایستگاه آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از افزایش امکانات ایستگاه‌های آتش نشانی در مناطق مختلف کرج خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سهراب شهبانی امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی با اشاره به افزایش امکانات سازمان آتش نشانی کرج گفت: در حال حاضر 28 ایستگاه آتش نشانی در کرج و فردیس مستقر هستند، دیگر شهرهای البرز نیز آتش نشانی مستقل دارند و در بسیاری از حوادث که نیز به پشتیبانی سایر ایستگاه‌ها باشد این کار صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه  ایستگاه‌های فرعی بر اساس مدت زمان جابجایی وطی مسافت، جانمایی و احداث می‌شود افزود: برای احداث و جانمایی این ایستگاه‌ها سعی می‌شود از ابزارهای دقیق استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 25 نقطه کلانشهر کرج برای احداث ایستگاه‌های فرعی اقدامات کارشناسی صورت گرفته است و احداث این ایستگاه‌ها تا پایان سال 96 اجرا و به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه استانداردهای اساسی دسترسی به امکانات امدادی در 2/5 تا 5 کیلومتری مناطق جمعیتی ست و بر اساس استاندارد باید سه دقیقه زمان دسترسی به هر حادثه باشد گفت: در حال حاضر میانگین دسترسی در کشور به وسایل امدادی ایمنی 5/9 کیلومتر و زمان امداد رسانی حدود 4 دقیقه و 9 ثانیه است که در حریق 5 دقیقه تعریف شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ادامه با بیان این که به تازگی دو ایستگاه آتش نشانی در مناطق کیانمهر و هفت شهری کرج فعال شده است از ساخت و بهره برداری 9 ایستاگه جدید اتش نشانی در نقاط مختلف استان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و لزوم رعایت استفاده از وسایل گرماسوز، از کاهش 45 درصدی تلفات ناشی از منواکسید کربن در سال  94 نسبت به سال 93 خبر داد.

شهبانی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه آتش نشانی کرج با  اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با این تفاهم نامه در سال گذشته، 230 مدرسه در کرج تحت آموزش قرار گرفتند که امیدواریم این آموزش ها در سطح مدارس، سال جاری نیز استمرار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به روند افزایشی امکانات این سازمان در کرج افزود: در سال 92 حدود 256 نیرو در آتش نشانی کرج فعال بودند  که این تعداد در سال 95 به عدد 459 افزایش پیدا کرد و همچنین تعداد 88 خودروعملیاتی به 105 دستگاه  خودرو در این سازمان افزایش یافت.

وی در ادامه همچنین تجهیز آتش نشانی به تانکر تریلرهای حمل آب 32 هزار لیتری و نردبان های 55 متری را از مهمترین اقدامات افزایش ضریب ایمنی تجهیزات، در این سازمان عنوان کرد.

این مسئول در ادامه با بیان این که در سال جاری 371 میلیارد ریال، بودجه جاری برای سازمان آتش نشانی لحاظ شده است از احداث دانشکده آتش نشانی کرج در زمینی به وسعت 11.5 هکتار در آینده ای نزدیک خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت در این استان، با اشاره به ضرورت رعایت استاندارهای زندگی شهری در کلانشهر کرج خاطرنشان کرد: برای تحقق استاندارد ایمنی امدادی می بایست به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی فعال در نقاط مختلف احداث شود.

کد خبر : ۴۱۳۸۶۶