خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در البرز مطرح کرد:

تامین آب، دغدغه اصلی مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم برخورداری زیرساخت‌های لازم انبوه‌سازی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد بر لزوم ورود ادارات خدمات‌رسان و مخصوصا وزارت نیرو برای مرتفع کردن مشکلات و کمبودهای زیرساختی این پروژه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، محسن نریمان امروز در مراسم افتتاح  4 هزار 835 واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد گفت: با توجه به عدم تزریق منابع دولتی به واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور مردم و متقاضیان این واحدها می بایست برای تسریع در تکمیل این واحدها در نقاط مختلف کشور سهم آورده خود را به تعاونی ها تحویل دهند تا هرچه سریعتر این پروژه ها در سراسر کشور تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی در ادامه با بیان این که ادارات خدمات رسان و مخصوصا وزارت نیرو ضرورت دارد مشکلات و کمبودهای زیرساختی این پروژه ها را مرتفع کنند افزود: شهرجدید هشتگرد نیاز به تامین آب دائمی دارد و این مشکل عزم جدی مسئولین آب منطقه ای و استان را می طلبد که برای به نتیجه رساندن این دغدغه اساسی، موضوع  را با وزارت نیرو مطرح و پیگیر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان ان که شهر جدید هشتگرد مثل اکثر نقاط کشور ظرفیت و زیرساخت پذیرش چنین هجمی از احداث واحدهای مسکونی را در خود نداشت گفت: با توجه به وجود این مشکلات اساسی توانستیم نیمی از این واحدها رو افتتاح کنیم و 12 هزار واحد جدید از این مسکن ها رو بزودی تحویل متقاضیان خواهیم داد.

نریمان در ادامه با بیان این که در حال حاضر 10 هزار واحد مسکن مهر هشتگرد متقاضی ندارد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهرجدید هشتگرد از ابتدا کشش احداث 50 هزار واحد مسکن مهر رانداشته عدم برنامه ریزی صحیح در ایجاد واحدهای مسکن مهر و فراهم نبودن زیرساخت ها مشکلات عدیده ای از جمله تامین آب شرب پایدار برای ساکنان این پروژه بوجود آورده است.

وی درادامه با اشاره به کمبود فضای آموزشی پس از اسکان ساکنین در این شهر جدید تازه تاسیس گفت: گلنگ 12 واحد آموزشی که امروز در این شهر به زمین زده شد، سال تحصیلی آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به مزایای مهم شهرجدید هشتگرد و با بیان این که که نزدیکی به دو کلان شهر بزرگ کشور محیط زیست سالم و هوشمند بودن این شهر دو مزیت اساسی اسکان در این شهر است افزود: با توجه به تعاملاتی که با دانشگاه تئو برلین برای توسعه مدرن این شهر برقرار شده، در آینده‌ای نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در این منطقه خواهیم بود.

نریمان در ادامه با اشاره به ارتباط مناسب جاده ای این شهر با مراکز کشور گفت: امیدواریم با تزریق منابع مالی و برقراری ارتباط ریلی، این شهر در آینده ای نزدیک به متروی شهرتهران وصل شود.

کد خبر : ۴۱۱۹۹۸