خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

ارائه طرح مطالعاتی سکونت‌گاه‌های غیررسمی البرز به شورای اجتماعی کشور

استاندار البرز بر ضرورت هماهنگی و عملیاتی شدن برنامه‌های مبارزه و کنترل موادمخدر توسط سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با تأکید بر اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در کاهش اعتیاد و آثار ناشی از آن، طرح و برنامه عملیاتی باید ارائه دهد، گفت: تفاوتی که در برنامه امسال نسبت به سال قبل داریم آن است که فراتر از سال‌های گذشته باید در حوزه اجرا و عمل همگی و تحقق برنامه‌های مختلف ورود کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در بحث مبارزه با موادمخدر همه ارگان‌ها و نهادها مسئولند، افزود: راهکار حل بسیاری از مسائل و مشکلات پدیده‌های ناشی از مصرف موادمخدر را باید در جلسات شورای اجتماعی استان پیدا کرد و در بحث فرهنگ‌سازی تنها به سازمان و دستگاهی خاص اکتفا نکرد بلکه همه ادارات، سازمان‌ها و نهادها اعم از شهرداری‌ها در بحث بازسازی مناطق حاشیه نشین، به نوعی دخیل هستند و این انتظار وجود دارد که طرح‌های عملیاتی خود را در مناطق حاشیه نشین اجرایی کنند.

طهایی با بیان اینکه، توجه به پدیده سکونتگاه‌های غیررسمی، یکی از مصادیق بارز در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف موادمخدر است گفت: طرح مطالعاتی سکونتگاه‌های غیررسمی استان البرز از جمله "خط 4 حصار کرج"به شورای اجتماعی کشور ارائه شده و به عنوان طرحی عملیاتی و اجرایی مورد تأیید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اجتماعی، آسیب‌هایی است که تحت عنوان ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی مشهود و ملموس است، با مهم عنوان کردن ضرورت مقاوم‌سازی در برابر تهدیدها افزود: مقاوم‌سازی و توانمندسازی جامعه در مقابله با تهدیدهای اجتماعی از عمده رویکردها در اجرای برنامه‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه اردوگاه مراقبتی یکی از الزامات استان در بحث مبارزه با موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی است گفت: اقدامات لازم جهت اختصاص زمین این اردوگاه انجام شده و با تحویل آن بخشی از مسائل مرتفع خواهد شد.

طهایی در ادامه با موثر عنوان کردن نقش نهادهای حمایتی افزود: تقویت پایگاه‌های بسیج، سپاه، کانون‌های مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها برای اقدامات مشترک و اجرای مأموریت‌های ویژه می‌تواند ما را به اهداف کلی نزدیک‌تر سازد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه طرح و پیشنهاد از سوی سازمان‌های مربوطه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: عزم ستاد فرماندهی استان در این بخش جدی است و با دریافت دستورالعمل ستادی در شورای اجتماعی برنامه‌ها باید اجرایی شده و به فراخور آن در شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران کار انجام شود.

وی در ادامه با مهم خواندن فعال شدن سمن‌ها و بکارگیری مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کنترل و مبارزه با مواد مخدر بر لزوم مشارکت دادن و همکاری با آسیب دیدگان اجتماعی مواد مخدر در پاکسازی و اقدامات فرهنگی برای رفع معضل اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

کد خبر : ۳۶۱۹۴۶