خبرگزاری کار ایران

در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان مطرح شد

ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و تسریع در ایجاد نمایشگاه دائمی البرز

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری البرز بر ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و همچنین تسریع در ایجاد نمایشگاه دائمی استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، عبادالله کامکار در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان  ضمن بررسی  تواتمندی های البرز در بخش صادرات و تولیدات غیر نفتی استان با اشاره به مساعد شدن شدن بستر فعالیت‌های اقتصادی با اجرایی شدن برجام گفت: ضرورت دارد این طرح با در نظر گرفتن حداقل‌ها از سوی اداره کل صنعت معدن و تجارت ارائه شود و در اجرا شدن آن تعجیل شود.

وی با تاکید بر تسریع در مکان‌نمایی و اجرای نمایشگاه دائمی البرز خاطرنشان کرد: درباره مکان‌یابی ساخت این نمایشگاه تحقیقاتی صورت گرفته و هنوز رای‌گیری نهای انجام نشده است،  برای جلوگیری از هرگونه تعجیل و تصمیمی غیر کارشناسی در مکان‌یابی نمایشگاه باید ببینیم شهر کرج در آینده به کدام سمت رشد و توسعه خواهد داشت تا در آینده موجب خسارت یا پشیمانی نسبت به عدم مکان‌یابی صحیح و کارشناسی شده ایجاد نشود.

کامکار با اشاره به وجود ظرفیت‌های اقتصادی فرودگاه آزادی گفت: از مکان‌هایی که در حال مطالعه برای ایجاد نمایشگاه استان در نظر داریم منطقه آزاد تجاری درباره این فرودگاه است که می‌تواند نمایشگاه را نیز به طور متصل در بربگیرد و با توجه به خرید دو فروند هواپیما توسط بخش خصوصی برای این فرودگاه ،رونق منطقه قابل پیش بینی خواهد بود.

وی با اشاره به پیشنهاد و بررسی موقعیت‌های مکانی بین استان تهران و البرز و همچنین قزوین برای احداث نمایشگاه دائمی استان افزود: باید بین این سه منطقه یک تصمیم منطقی گرفته شود که دسترسی مردم نیز به نمایشگاه معقول باشد.

گفتنی‌ست در این جلسه  نحوه ترکیب‌بندی و تقسیم سهام شرکت نمایشگاهی بین‌المللی البرز ذکر و مقرر شد: اتاق بازرگانی استان، اتاق تعاون، اتاق اصناف، خانه صنعت معدن هر کدام 5/12 درصد، شهرداری 10 درصد، سازمان همیاری‌های شهرداری 20 درصد  و 20 درصد سهام این نمایشگاه هم برای عموم عرضه شود.

کد خبر : ۳۴۵۱۵۶