خبرگزاری کار ایران

1400 بازرس بر سلامت انتخابات استان البرز نظارت می‌کنند

استاندار البرز از نظارت 1400 بازرس انتخاباتی بر فرایند سلامت انتخابات در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی، در جلسه هیأت بازرسی انتخابات استان گفت: افرادی دلسوز و مورد اعتماد و وثوق؛اعضای هیأت بازرسی را تشکیل می‌دهند تا با بی‌طرفی و عدالت و اشراف به قوانین و مقررات شاهد انتخابات با شکوهی باشیم.

وی افزود: این هیأت به فراخور چارچوب‌ها و قوانین تعیین شده و به استناد ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری؛ در راستای صیانت از آراء و نظارت بر حسن اجرای قوانین انتخابات تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این فرایند در سطح شهرستان نیز با حضور هیأت‌های بازرسی هر منطقه به منظور مرور تکالیف محوله شکل گرفته است.

طهائی گفت: پیش بینی می‌شود نزدیک به 1400 بازرس ناظر بصورت مستقیم این وظیفه را انجام دهند و گزارش‌های لازم را به مسئولان بازرسی کشور اعلام کنند.

استاندار البرز با اشاره به بخشی از وظایف بازرسان در انتخابات افزود: نظارت بر جریان انتخابات و صندوق‌های رأی توسط بازرسان و سربازرسان در کلیه شعب صورت می‌گیرد و پیش بینی شده است که به ازای هر 15 صندوق یک سربازرس فرایند نظارت را عهده‌دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از متولیان امر اگر نقش خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کنند و هیأت‌های نظارت نیز با دقت در کار و اعتماد و اعتقاد برای مردم کار کنند، شاهد رقم خوردن انتخاباتی سالم و پر شور خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری فرایند انتخابات الکترونیکی در مرکز کلانشهر کرج گفت: امسال در بخشی از استان و حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها، با ارتباط مستقیم و بر خط،آخرین گزارش‌ها به ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر : ۳۳۵۰۶۷