خبرگزاری کار ایران

لزوم تدوین سند توسعه اقتصادی البرز

استاندار البرز بر لزوم تدوین سند توسعه اقتصادی البرز تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز،  سیدحمیدطهائی، امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش دولت و خصوصی، در استانداری البرز، با اشاره به حجم مطالبات واحدهای صنعتی و صنفی گفت: در بخش خصوصی نیز برای واحدهای صنفی باید حق و حقوق قائل شد، این واحدها باید برای دفاع از حقوق شان باید سخنگو داشته باشند و تحت عنوان انجمن‌ها و یا تشکل‌های کارگری تمامی مطالبات بخش خصوصی پیگیری شود.

وی با اشاره بر ضرورت حرکت فعالان عرصه اقتصادی در شاهراه توسعه محور، تحقق این امر را نیازمند تدوین نقشه راه و چارچوبی مشخص دانست و افزود: در تمامی بخش‌های اقتصادی، صنعتی و.. باید خط و مشی‌ها مشخص شود و در خلال آن نیز بسته‌های تشویقی و ترغیبی برای فعالان این در نظر بگیریم تا واحدهای تولیدی نیز راغب به فعالیت بیشتر باشند.

 استاندار البرز همچنین با تأکید بر ضرورت استانداردسازی کالاهای تولیدی گفت: همانگونه که به مُهر استاندارد کالاهای تولیدی توجه می‌شود، به استانداردسازی کارگاه‌ها نیز باید نگاه ویژه‌ای داشت.

وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه و چشم انداز کشور در افق 1404 افزود: دستگاه‌ها پیشنهادات خود را مطابق با استعدادهای منطقه‌ای هر چه سریع‌تر اعلام کنند تا جهت طرح به هیأت دولت اعلام شود.

وی با تأکید بر لزوم تأمل همه جانبه نسبت به نیازهای مختلف استان در تهیه این چشم انداز، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی عهده‌دار پایش و رصد مولفه‌های توسعه محور هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه نفوذ دشمن تنها از راه سیاسی صورت نمی‌گیرد؛ فلج کردن پایه‌های اقتصاد داخلی را نیز از دیگر ترفندها برشمرد و گفت: رقبای شما تولیدکنندگان هزینه‌های فراوانی را صرف رقابت در عرصه اقتصادی می‌کنند، بنابراین باید تلاش شود تا ترغیب مردم جهت مصرف کالاهای داخلی با هدف کمک به رونق اقتصادی داخلی انجام پذیرد.

کد خبر : ۳۳۴۷۶۰