خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساوجبلاغ

مجوز فعالیت صنفی به قلیان سراها داده نمی‌شود

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه مجوز فعالیت صنفی به قلیان سراها داده نمی‌شود، از برخورد قانونی با قلیان‌سراهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، ابوالقاسم پالیزگیر، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ساوجبلاغ  گفت: با ابلاغ این بخشنامه به هیچ قلیان‌سرایی مجوز فعالیت نمی‌دهیم و با سفره‌خانه‌هایی که مبادرت به عرضه قلیان می‌کنند شدیدا" برخورد و واحد آنها پلمپ و مجوزشان باطل خواهد شد.

پالیزگیر با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان و اتاق بازرگانی به صورت قانونی با مراکز بدون مجوز برخورد می‌کنند، افزود: بخشنامه ممنوعیت عرضه قلیان یکی از قانون‌های ابلاغی دولت است و در صورت سرپیچی با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد

وی با بیان اینکه اکنون  58 قلیان‌سرا وسفره‌خانه در ساوجبلاغ مشغول به فعالیت هستند گفت: در بازرسی از 27 قلیان‌سرا و سفره‌خانه این شهرستان، 50 قلم مواد غیرمجاز کشف شده است.

فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه اکنون طرح بازرسی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت،‌ پلیس اماکن عمومی و مراکز بهداشتی وزارت بهداشت اجرا می‌شود، از تشکیل یک گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس اماکن عمومی،اتاق بازرگانی و شبکه بهداشت شهرستان خبر داد.

پالیزگیر  با بیان اینکه این گشت، وظیفه رسیدگی شبانه‌روزی به اماکن عمومی را دارد و سایر مناطق دور نیز از سوی ماموران هر منطقه بازرسی می‌شود اظهار کرد: با تشدید گشت‌های بازرسی در این شهرستان 5 قلیان‌سرا پلمب و مسئولان آنها به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با عطاری‌های متخلف شهرستان برخورد می‌شود گفت: با بازرسی‌هایی که به صورت مکرر از سطح عطاری‌ها انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که قرص‌های متادون دراین اماکن توزیع نمی‌شود.

کد خبر : ۳۲۷۴۰۱