خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج:

سیاست‌های دولت تدبیر و امید معطوف به تامین مایحتاج مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۹۰

بالا رفتن قیمت‌ها از سوی بازار یا تولید کننده بدون نظارت دستگاه‌های متولی توجیه منطقی ندارد و صنوف و اتحادیه‌ها باید برای ثبات قیمت‌ها در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تلاش کنند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کرج گفت: سیاست های دولت تدبیر و امید معطوف به تامین مایحتاج مردم است.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد تقی ایرانی در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کرج با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال مردم دغدغه خرید شب عید را دارند گفت: این وظیفه مدیران است که با برنامه ریزی صحیح، نظارت مستمر و مدیریت تنظیم بازار از دغدغه و نگرانی شهروندان بکاهند.

فراندار کرج ادامه داد: نوسانات قیمت ها در شب عید موجب نارضایتی شهروندان می شود درحالی که تمام تلاش ما باید این باشد که مردم با آرامش و بدون نگرانی به استقبال نوروز و آغاز سال جدید بروند.

وی، در ادامه به همسویی سیاست های دولت تدبیر و امید به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرده و گفت: منویات مقام معظم رهبری، در خصوص اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی سرلوحه عمل دولت تدبیر و امید قرار دارد و اکنون چرخه اقتصادی کشور با تولید داخلی می چرخد و با مدیریت صحیح می توان بسیاری از نارسایی ها را در حوزه اقتصاد رفع کرد.

ایرانی با بیان اینکه سیاست های بازار را تنها دولت تنظیم نمی کند بلکه اتحادیه های مختلف تولیدی و صنعتی نقش دارند، ادامه داد: بالا رفتن قیمت ها از سوی بازار یا تولید کننده بدون نظارت دستگاه های متولی توجیه منطقی ندارد و صنوف و اتحادیه ها باید برای ثبات قیمت ها در بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها تلاش کنند.

فرماندار کرج همچنین در خصوص عدم برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در روزهای پایانی سال در استان البرز گفت: برپایی نمایشگاه های بهاره در تامین نیازهای معیشتی مردم با قیمت مناسب و حمایت از تولید داخلی بسیار موثر است و تجربه برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نشان داده است که مردم از خرید در این نمایشگاه ها رضایت داشته و کالاها با قیمت مناسب به مردم عرضه شده است.

اما امسال سازمان صنعت و معدن کشور برای برپایی نمایشگاه بهاره، داشتن فضای مناسب به شکل نمایشگاه دائمی را الزامی اعلام نموده است که در استان البرز به دلیل تازه تاسیس بودن چنین فضایی وجود ندارد.

وی افزود: ما پی گیر آن هستیم که بتوانیم باهماهنگی دستگاه های متولی به خصوص شهرداری ها، برای برپایی نمایشگاه های موقتی در نقاط مختلف شهرستان کرج اقدام نماییم.

ایرانی، در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت نظارت دستگاه های متولی بر بازار تاکید کرده و افزود: باید با نظارت صحیح و برخورد قاطع با متخلفان، دست گرانفروشان و فرصت طلبان از بازار کوتاه شود و از سوی دیگر نسبت به تشویق واحدهای فروشنده اقلام اساسی و کالاها که با رعایت عدل و انصاف باعثرضایت شهروندان می شوند نیز اقدام شود.

فرماندار کرج، در پایان از اعضای حاضر در جلسه خواست تا با فعال سازی تیم های بازرسی، بر کیفیت کالاها و قیمت ها نظارت داشته و موجب رضایت شهروندان در روزهای پایانی سال گردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز