خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز خبر داد:

احداثاردوگاه مراقبتی در البرز

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۵۱

با احداثاردوگاه مراقبتی معتادان پرخطر و اتباع و متکدیان خارجی تحت پوشش قرار گرفته و زمینه توانمندسازی آنان با مهارت آموزی فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز از احداثاردوگاه مراقبتی در البرز خبر داد و گفت: با احداثاین اردوگاه مراقبتی معتادان پرخطر و اتباع و متکدیان خارجی تحت پوشش قرار گرفته و زمینه توانمندسازی آنان با مهارت آموزی فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، حمیدرضا عسگری مورودی با اشاره به قطعی شدن احداثاردوگاه مراقبتی در البرز گفت: این اردوگاه، اتباع و متکدیان خارجی، کارتن‌خواب‌ها و معتادان پرخطر را پوشش می‌دهد و تعدادی اراضی که برای جانمایی این کار در نظر گرفته شده بود، مورد بازدید قرار گرفته و اجرایی شدن آن به سرعت درحال پیگیری است.

وی با اشاره به احداثگرمخانه توسط شهرداری کرج در منطقه شاه‌عباسی، افزود: شهرداری براساس قانون مکلف به ایجاد گرمخانه است و با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده توسط استانداری این گرمخانه احداثشد.

عسگری مورودی با اشاره به بازدید‌ها و جلسات برگزار شده در این گرمخانه بیان کرد: کرج کلانشهری است که ناخواسته با چنین پدیده‌ و آسیب اجتماعی روبه‌رو است و بر اساس قانون نیز افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها باید ساماندهی می‌شدند و نمی‌توان بی‌توجه از کنار آنان گذشت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز خاطرنشان کرد: در فصل سرما به لحاظ انسانی تکلیفی بر دوش ما است که این کار با ظرفیت ۱۰۰ نفر اجرایی شده و اکنون با کمبود جا در این فضا روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: ‌ شهرداری کرج تقبل کرده بود تا پایان بهمن‌ماه ظرفیت این گرمخانه را ۲۰ درصد افزایش دهد.

عسگری مورودی گفت: وظیفه اصلی که به عهده معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز و شهرداری کرج است، توانمندسازی این افراد بوده و درحال حاضر نیز تعدادی از این افراد به مراکزی معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری البرز اظهار داشت: در این راستا اداره‌ کل فنی‌وحرفه‌ای استان البرز برای آموزش افرادی که دارای زمینه مناسب برای کسب مهارت آموزی هستند، اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان کرد: شهرداری کرج نیز متعهد شده در صورتی که این افراد مهارت خاصی را کسب کنند در بخش‌های مختلف حوزه‌های خدماتی به کار گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مهارت‌هایی مانند نجاری، خیاطی و این قبیل فعالیت‌ها را بیاموزند توسط اصناف، زمینه به‌کارگیری آنان فراهم می‌شود.

عسگری مورودی با تاکید بر اینکه توانمندسازی این افراد اصلیترین رویکرد محسوب شده و مورد توجه جدی قرار دارد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا توسط شهرداری و استانداری در حال پیگیری است و هدف اصلی برای ایجاد این گرمخانه و اردوگاه‌ها کاهش آمار معتادان و آسیب‌های اجتماعی مربوط به حضور این افراد در جامعه است.

وی در پایان گفت: با توانمندسازی این افراد شرایطی فراهم می‌شود تا به محیط اجتماعی بازگردند و با کسب درآمد حاصل از مهارت‌های کسب شده، زندگی طبیعی و عادی را در سطح جامعه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز