خبرگزاری کار ایران

در آیینی با حضور استاندار البرز صورت پذیرفت:

معارفه رئیس مرکز البرز شناسی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۶۴۵

راه اندازی سایت البرز شناسی و عضو پذیری در این مجموعه، موجب احصاء فعالان این عرصه خواهد بود.

در آیینی با حضور استاندار البرز، مشاوران و جمعی از فرهیختگان و پیشکسوتان، رئیس مرکز البرزشناسی معرفی شد.

به گزارش ایلنا در کرج، در آیینی با حضور سیدحمیدطهایی استاندار البرز، مشاوران و جمعی از از فرهیختگان و اعضای مرکز البرز شناسی در استانداری البرز، " مهراب رجبی " با دریافت حکم خود از سوی استاندار البرز رسماً به عنوان " رئیس مرکز البرز شناسی " معرفی شد.

استاندار البرز، در این مراسم با تأکید بر ضرورت همکاری‌های بیشتر با رئیس این مرکز، گفت: راه اندازی سایت البرز شناسی و عضو پذیری در این مجموعه موجب احصاء فعالان این عرصه خواهد بود.

وی در ادامه، خاطرنشان کرد: همگی می بایست در یک کشتی برای سربلندی کشورمان خدمت کنیم، فرصت این خدمت همانند ساعت شنی در گذر زمان است؛ بنابراین انتظار می رود برای نقش آفرینی در وظیفه محوله تلاش و همتی مضاعف داشته باشیم.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به تنوع فرهنگ‌ها و قومیت‌ها در این استان، بر ضرورت شناسایی و احیاء الگوهای بومی در هر منطقه با رویکرد زنده نگاه داشتن آثار و میراثگذشتگان تأکید کرد و افزود: مرکز البرزشناسی کانونی خواهد بود که اعضای آن باید بدنبال احصاء و احیا الگوهای بومی در منطقه خود باشند.

طهایی همچنین خطاب به اعضای مرکز البرزشناسی گفت: راه اندازی موزه‌ای که در آن مجموعه ای از آثار فرهنگی البرز تجمیع شود؛ یکی از نیازهای استان به‌شمار می رود و انتظار می رود شما مطالبه گر این مهم باشید.

وی همچنین با اشاره به افزایش حجم جمعیت و جاذبه‌های مهاجرت در این استان گفت: قطع به یقین جاذبه‌های فرهنگی در شهرستان‌های این استان همانند طالقان که به زودی به عنوان منطقه گردشگری ملی معرفی خواهد شد تا کویر اشتهارد، ظرفیت‌هایی البرز است که می‌توان بر اساس آن سند آمایش سرزمین را تکمیل کرده و از کمک شما البرز شناسان در این زمینه بهره‌مند شد.

در حال حاضر ۱۲ استان کشور دارای شعبه ایران شناسی ست و تحت عنوان استان شناسی در هر استان، پتانسیل‌های فرهنگی، گردشگری، تاریخی و.. را احصا و معرفی می کنند. استان تازه تأسیس البرز نیز تا پیش از این فاقد مرکز البرز شناسی بود که با معرفی رئیس این مرکز کار خود را رسماً آغاز خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز