خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

رفع مشکلات ترافیکی و پروژه های نیمه تمام ریلی اولویت معاونت عمرانی وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۱۸

مشکلات مربوط به قطار شهری کرج در هیئت وزیران پیگیری می شود / پیگیری های لازم برای تخصیص کامل اعتبارات به قطار شهری کرج انجام می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه مشکلات مربوط به قطار شهری کرج در هیئت وزیران پیگیری می شود، گفت: تعهدات صورت گرفته باید عملی شده و حقوق مربوط به قطار شهری کرج پرداخت شود.

به گزارش ایلنا در کرج، هوشنگ خندان دل در جلسه هیئت رئیسه قطار شهری کرج که با محوریت بررسی مشکلات قطار شهری کرج، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار کرج و جمعی از اعضای هیئت رئیسه تشکیل شد، اظهار داشت: رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقل ترافیکی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها از اولویت های حوزه عمرانی در کشور است.

وی افزود: گزارشی درمورد پروژه‌های نیمه تمام ریلی شهری تهیه شده که با مساعدت و تاکیدات معاون اول رئیس جمهور اولویت ویژه ای برای حل و فصل مشکلات مربوط به این پروژه ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: کرج از شهرهایی است که تسریع در به پایان رسیدن پروژه قطار شهری جز اولویت های اصلی محسوب می شود و در این راستا از تمامی ظرفیت های قانونی برای تسریع در اتمام این پروژه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه دو نکته مثبت در اجرای پروژه قطار شهری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولویت در اجرای این پروژه تسریع در بهره برداری برای مردم است و اصرار به تامین منابع مالی وجود ندارد.

خندان دل افزود: اولویت قرار دادن بهره برداری از بخشی از خط ۲ و ۵ دیدگاه ارزشمندی است که در قطار شهری کرج درحال اجرا است.

خندان دل اظهار داشت: همراهی و هم فکری، نعمت بزرگی است که در میان مسئولان البرز در این زمینه بسیار مشهود است و تجربه نشان داده که در این صورت موفقیت هایی حاصل می شود که رضایت مردم را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعهدات صورت گرفته باید عملی شود، بیان کرد: وقتی سازمانی برای پرداخت ۵۰ درصدی اعتبار متعهد می‌شود باید به آن عمل کند و این امر به صورت جدی در هیئت وزیران مطرح می شود.

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم برای تخصیص کامل اعتبارات به قطار شهری انجام می شود، گفت: تضمین دولت برای بازپرداخت اقساط فاینانس و نیز تسریع و حمایت در صدور مجوز ماده ۲۱۵ خط ۵ قطار شهری کرج و حومه انجام می شود.

وی در زمینه حمایت در بازگشت دو رام قطار متعلق به قطار شهری کرج که توسط شرکت مترو تهران بدون اجازه و با اهمال شرکت واگن سازی تهران تصرف شده، تصریح کرد: مراجعه به مراجع قانونی باید به عنوان آخرین راه مورد استفاده قرار گیرد و پیگیری های لازم در این راستا به صورت جدی انجام می شود.

خندان دل گفت: جلسه ای در این راستا با حضور مسئولان مربوطه برگزار می شود و در صورتی که به نتیجه مطلوب ختم نشود، تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی با اشاره به وضعیت اجرایی قطار شهری، خاطرنشان کرد: در صورت عدم همکاری مناسب توسط شرکت پیمانکار سابیر، پیمانکار تعویض و نسبت واگذاری آن به پیمانکاری توانمند که پیشینه خوبی نیز دارد اقدام می کنیم و این شرکت نیز از این موضوع استقبال می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز