خبرگزاری کار ایران

جانشین رییس بازرسی ستاد صیانت وزارت کشور:

بخش دولتی، در صیانت از حقوق شهروندی ضعیف عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۱۹

تکالیف ۲۴ دستگاه اجرایی و فرهنگی در مساله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۳۱۰ بند تعیین شده است.

جانشین رییس بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور، از تعین تکلیف ۲۴ دستگاه اجرایی و فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی ملازاده روز شنبه در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان البرز با اعلام این خبر، گفت: تکالیف ۲۴ دستگاه اجرایی و فرهنگی در مساله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۳۱۰ بند تعیین شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بیشترین تکالیف در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برعهده سازمان صدا و سیما است، خاطر نشان کرد: برنامه های حوزه عفاف و حجاب به گونه ای ترسیم شده که دستگاه ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی در ادامه افزود: نتایج یک نظرسنجی در زمینه عفاف و حجاب نشان می دهد که در ۹۵ درصد ادارات، این موضوع رعایت می شود اما در بخش خصوصی ناهنجاری هایی دراین زمینه وجود دارد.

ملازاده در ادامه با اشاره به این مطلب که در بخش خصوصی حقوق شهروندی بیشتر رعایت می شود اما در بخش دولتی ضعیف عمل می شود، بنابراین بخش دولتی باید توجه بیشتری به ارباب رجوع داشته باشد خاطرنشان کرد: آموزش همگانی مردم و کارمندان دستگاه های اجرایی با حقوق و تکالیف شان امری مهم قلمداد می شود و می تواند دولت را در تحقق برنامه‌های محوری خود یاری بخشد.

جانشین رییس بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه هرجا که کار به دست مردم سپرده شده با موفقیت همراه بوده است، گفت: باید کارها را به دست مردم بسپاریم و نظارت و پیگیری برعهده دستگاه های اجرایی باشد.

وی، بی توجهی به حقوق شهروندی و عفاف و حجاب را نوعی تهدید اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: در دولت یازدهم شاهد فعالیت های خوبی از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی هستیم.

وی در پایان، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب با رهبری امام راحل(ره) و پشتوانه مردم به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: مردم در مناسبت های مختلف از جمله روز قدس و ۹ دی، سنگ تمام گذاشته اند و باید قدردان این مردم بود و برای جلب رضایت مندی آنان بیشتر تلاش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز