خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز:

لزوم توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای کرج

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۹۲

یکی از نیازهای اساسی مرکز استان البرز(کرج) راه اندازی دو خط شمال – جنوب و غرب به شرق اتوبوسرانی به‌صورت خط ویژه بی آر تی است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز با اعلام اینکه برای کاهش مشکلات آلودگی هوا در کلانشهر کرج نیاز به محدودیت و ممنوعیت نیست، گفت: محدودیت و ممنوعیت، راهکار اساسی برای کاهش آلودگی هوای کرج نیست، با توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر می‌توان بسیاری از مشکلات دراین زمینه را مرتفع کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، هیربد معصومی در کارگروه محیط زیست و کاهش آلودگی هوا استان البرز گفت: یکی از نیازهای اساسی مرکز استان البرز(کرج) راه اندازی دو خط شمال – جنوب و غرب به شرق اتوبوسرانی بصورت خط ویژه بی‌آر تی است.

وی با اعلام اینکه نمی‌توان خطوط مترو را برای این دو بخش به دلیل زمان بر بودن و گران بودن پیش بینی کرد، ادامه داد: نیازی به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی نظیر اجرای طرح زوج و فرد در این کلانشهر نیست و مشکل آن با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مرتفع می‌شود.

معصومی با اشاره به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر کرج گفت: این طرح دارای مشکلاتی بود که در شورای عالی ترافیک کشور تصویب نشد و با پیگیری آن امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر آن را اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان البرز در شهر کرج هستند و باید توجه بیشتری به این کلانشهر و رفع مشکلات آن داشت.

معصومی درباره تعطیلی روزهای پنج شنبه درجمع اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: متاسفانه کرج به علت نزدیکی به تهران تنها از معایب آن بهره می‌برد و با تدابیر ویژه به لحاظ اقتصادی و اجتماعی باید این تعطیلی را توجیه پذیر کرد.

معاون استاندار البرز در پایان درخصوص طرح زوج و فرد نیز دراین استان گفت: این طرح باید مطالعات لازم بر روی آن انجام گیرد و اجرای آن در اسفند ماه پس از مطالعات پیشنهاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز