خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آشنایی و پیشگیری از ایدز ندامتگاه فردیس مطرح شد:

لزوم گسترش آموزش‌های پیشگیری و کنترل ایدز در زندان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۴۵۶

برنامه پیشگیری از ایدز، تنها منحصر به وزارت بهداشت نیست.

انجمن سلامت خانواده ایران، یکی از مکان‌های آموزشی برای پیشگیری و کنترل ایدز را محیط زندان انتخاب کرده است.

به گزارش ایلنا در کرج، عضو هیات موسس و بازرسی انجمن سلامت خانواده ایران با بیان این مطلب در کارگاه آموزشی آشنایی و پیشگیری از بیماری ایدز در ندامتگاه فردیس گفت: اقدامات سازمان زندان‌های کشور برای پیشگیری و کنترل ایدز در ندامتگاه‌ها ستودنی است.

صفیه شهریاری در ادامه با بیان این مطلب که انجمن سلامت خانواده ایران، یکی از مکان‌های آموزشی برای پیشگیری و کنترل ایدز را محیط زندان انتخاب کرده است، خاطرنشان کرد: این انجمن غیردولتی از ۲۰ سال پیش در کشور فعالیت خود را در زمینه ارتقای سلامت اجتماعی و پیشگیری از بیماری‌ها آغاز شده و در این مدت اقدامات گسترده‌ای در حوزه سلامت انجام داده است.

وی در ادامه افزود: جامعه هدف این انجمن، قشرهای آسیب پذیر در کشور هستند و برهمین اساس تفاهم نامه همکاری در زمینه آموزش و پیشگیری از ایدز با اداره زندان‌های البرز امضاء کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اقشاری که برای پیشگیری از رفتارهای پرخطر برای آنان آموزش در نظر گرفته شده است، زندانیانی هستند که آسیب پذیری آن‌ها در محیط ندامتگاه بیشتر است.

عضو هیئت موسسه انجمن سلامت خانوده ایران برگزاری این کارگاه آموزشی را به عنوان یک طرح آزمایشی، با همکاری وزارت بهداشت، سازمان زندان‌ها و انجمن سلامت خانواده ایران اعلام کرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز در ادامه این کارگاه آموزشی گفت: برای درمان معتادان پرخطر و پیشگیری و کنترل ایدز در فضای ندامتگاه‌ها، کلینیک مثلثی راه اندازی شده است.

جبار باقری در ادامه، با بیان این مطلب که فعالیت‌های این کلینیک در سه بخش و با رویکرد پیشگیری از ویروس ایدز صورت می‌پذیرد، گفت: افرادی که مبتلا به ویروس ایدز هستند پس از مراحل غربالگری زیر نظر تیم پزشکی و مددکاری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون اقداماتی در زمینه شناسایی و کنترل زندانیان ورودی مبتلا به ایدز انجام شده و پس از برگزاری دوره‌های درمانی و آموزشی، بستر بازگشت شرافتمندانه آنان به زندگی عادی فراهم شده است.

در ادامه یاسمین مؤیدی رئیس انجمن ورزشی «برای تونیک» در این کارگاه آموزشی با بیان این مطلب که «برای تو نیک» یک روش ایرانی است که امکان می‌دهد هر فردی با هر شرایط جسمانی و در هر محیطی بتواند ورزش کند افزود: این رشته ورزشی، برای افراد آسیب پذیر توصیه می‌شود و در کارگاهی که در ندامتگاه فردیس برگزار شد، به تشریح این ورزش پرداختیم.

مویدی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه یکی از بهترین موفقیت‌های کاری انجمن است، با اشاره به علاقمندی و نگرش مثبت مسوولان ندامتگاه فردیس گفت: این ورزش برای همه جامعه از جمله مددجویان زندان، شادی، تندرسی و عزت نفس را به همراه دارد.

وی گفت: مددجویانی که بعد از دوران محکومیت از زندان آزاد می‌شوند، می‌توانند با موفقیت، زندگی کاری خودشان را دنبال کنند و از این طریق کسب و کار به راه بیاندازند.

در ادامه کیانوش کمالی، کار‌شناس مسوول اداره ایدز و بیماری‌های مقاربتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی، گفت: برنامه پیشگیری از ایدز تنها منحصر به وزارت بهداشت نیست، ماهیت این بیماری با مسایل اجتماعی عجین است.

وی در ادامه افزود: با توجه به این ماهیت، بایستی برنامه کشوری با مشارکت چند سازمان نوشته و اجرا شود.

کار‌شناس اداره ایدز وزارت بهداشت، سازمان زندان‌ها را نخستین سازمانی عنوان کرد که در این زمینه به کمک وزارت بهداشت آمده است.

وی در پایان گفت: اثر فعالیت سازمان زندان‌ها هم در این مدت به خوبی قابل مشاهده است چراکه در حال حاضر میزان شیوع ایدز در ندامتگاه‌های کشور، بسیار پایین آمده و سطح دانش زندانیان بالا‌تر رفته است که نشان می‌دهد، دریافت آموزش‌های مناسب از سوی مددجویان به‌طور شایسته‌ای صورت گرفته است.

کارگاه آموزشی افزایش آگاهی در خصوص ایدز و نقش ورزش «برای تونیک» در پیشگیری از آن شامگاه دیروز سه شنبه با حضور مدیران، کار‌شناسان ارشد زندان‌های استان البرز، مسوولان انجمن سلامت خانواده ایران و روان‌شناسان و روسای بهداشت ودرمان زندان‌ها در ندامتگاه فردیس برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز