خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت و معدن استان البرز:

جذب سرمایه گذاری در البرز، نیازمند ایجاد زیرساخت و توسعه شهرک‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۶۵

سرمایه گذاران خارجی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام، این منطقه را فاقد استانداردهای بین الملی یک منطقه ویژه اقتصادی عنوان می کنند.

مدیر کل صنعت و معدن استان البرز گفت: شهرک‌های صنعتی استان البرز، ظرفیت هجم بالای جذب سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی این استان را ندارند.

به گزارش ایلنا در کرج، ایرج موفق با بیان این مطلب، در مراسم تجلیل از صادر کنندگان استان البرز که با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت، استاندار البرز و جمعی از مدیران ارشد این استان برگزار شد افزود: در حال حاضر، با وجود جهت گیری و ایجاد فضای مناسبی که برای جذب سرمایه گذاری در البرز، فراهم شده، با مشکل محدودیت فضا برای احداثواحد‌های صنعتی روبرو هستیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که هم اکنون طرح آمایش صنعت و معدن استان البرز در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف صنایع و بنگاه‌های اقتصادی البرز در دستور کار است، بیان داشت: با فعال شدن کارگروه توسعه صادرات استان، بدنبال آن هستیم تا با عارضه یابی و شناسایی واحدهایی که صادراتشان قطع شده و یا دارای پتانسیل نهفته صادراتی هستند، این واحدهای صنعتی را‌تر قیب به صادرات کنیم.

وی در ادامه، از هدف گذاری سازمان متبوعش در راستای فراهم کردن بستر صادراتی واحدهای صنعتی و تولیدی استان البرز به کشورهایی نظیر روسیه، لبنان، سوریه، عراق و ازبکستان خبر داد و اظهار داشت: در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان البرز با حضور مدیران عامل بانک‌های استان، استاندار، مدیران دستگاه‌ها، مدیران بنگا ه‌ها و واحدهای تولیدی به دنبال آن هستیم تا اقدامات و تصمیمات موثری در راستای رفع مشکلات این واحد‌ها اتخاذ شود.

ایرج موفق، در ادامه، با بیان این مطلب که استان البرز در بحثشهرک‌های صنعتی خصوصی رتبه نخست را در کشور داراست گفت: هم اکنون با وجود ۳ شهرک صنعتی دولتی و چند «لکه» صنعتی، که مجوز تبدیل آن‌ها به شهرک‌های صنعتی صادر شده است، همچنان با کمبود و همچنین قیمت بالای زمین، برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای جدید در این استان، روبرو هستیم.

وی در ادامه، با اشاره به توسعه نیافتگی و عدم تقارن منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، با اهداف کلان جذب سرمایه گذاری در البرز افزود: متاسفانه سرمایه گذاران خارجی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام، این منطقه را فاقد استانداردهای بین الملی یک منطقه ویژه اقتصادی عنوان می‌کنند که لازم است در راستای تکمیل پازل جذب سرمایه گذاری در البرز، توجه ویژه‌ای نسبت به استاندارد سازی و توسعه درخور این منطقه صورت پذیرد.

وی در پایان، اخذ تسهیلات ارزان واحدهای تولیدی از بانک توسعه صادرات استان، پرداخت جوایز معوق صادراتی به صادرکنندگان، برون سپاری بخشی از تصدی‌گری و وظایف سازمان صنعت و معدن البرز به انجمن‌های همگن وهمچنین ایجاد کنسرسیوم صادراتی در استان البرز را از جمله اقدامات در حال انجام سازمان متبوعش بر شمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز