خبرگزاری کار ایران

افتتاح اولین سیستم تصفیه فاضلاب کارواش در کرج

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۳۵

راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب کارواش ها، کمک شایانی به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در کلان شهرها خواهد داشت.

نخستین سیستم تصفیه فاضلاب کارواش استان البرز، در کلانشهر کرج افتتاح شد.

به گزارش ایلنا درکرج، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کرج، در مراسم افتتاح نخستین کارواش مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب گفت: کارواش‌ها یکی از آلاینده‌ترین واحد‌های خدماتی هستند که به دلیل استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی فاضلاب تولیدی که حاوی آلاینده‌های متعدد از جمله چربی و روغن، دترجنت‌ها، فسفات‌ها و همچنین حلال‌های مضر و فلزات سنگین هستند و با تغییر کیفیت آب، موجب آلودگی منابع آبی می‌شوند.

کوچکی در ادامه افزود: در جلسات متعددی در کارگروه محیط زیست فرمانداری کرج که با حضور نمایندگانی از حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، اتحادیه صنف کارواش‌ها، شهرداری کرج و سازمان میادین و میوه و تره بار تشکیل شد، راه کارهای مختلفی در جهت پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی بررسی شد و حاصل این همفکری‌ها، در ‌‌نهایت به راه اندازی نخستین کارواش مجهز به سیستم فاضلاب در کرج انجامید.

وی با بیان این مطلب که: راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب کارواش، در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن بسیار موثر است، افزود: از دیگر مزایای این سیستم، صرفه جویی در مصرف آب، هزینه‌های خرید آب و مشکل دفع پساب است. چرا که از پساب تولیدی بعد از تصفیه برای شستشوی خودرو‌ها، چندین بار می‌توان استفاده کرد.

حکیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج نیز گفت: با توجه به نمونه برداری و سنجش فاکتور‌های آلاینده، نتایج حاصله بیانگر کاهش چشمگیری میزان بارآلودگی است که راه اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن کمک شایانی خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز