خبرگزاری کار ایران

با حضور اسحاق جهانگیری، استاندار البرز و جمعی از مسئولان استان:

از یک خانواده میکروارگانیزم در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۰۰

رونمایی از دو تجهیزات ارزشمند ساخت داخل ترانسفورماتور رکیتفایرهای صنعتی جریان بالا و سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن ذخیره سازی نفت خام نیز از دیگر پروژه هایی بود که با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

با حضور اسحاق جهانگیری، استاندار البرز و جمعی از مسئولان استان از کشف بی نظیر یک خانواده میکروارگانیزم در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا در کرج، محققان بانک مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران موفق به جداسازی، شناسایی و ثبت یک خانواده مخمر شدند.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در آئین رونمایی از کشف بی نظیر این خانواده میکروارگانیزم در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اظهار داشت: در جریان مطالعه تنوع زیستی با هدف جمع آوری و شناسایی گونه های مخمری موجود در زیستگاه های بومی ایران، محققان مرکز ملی ژنتیکی و زیستی ایران توانستند دو جدایه شبه مخمری را شناسایی و ثبت نمایند.

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی افزود: آنالیزهای ریخت شناسی، فیزیولوژیک و مولکولی این جدایه ها به معرفی خانواده جدیدی منجر شد که به پاس تلاشهای زنده یاد فریدون ملک زاده به نام وی ثبت شد.

وی یادآور شد: به طور کلی مخمرها قارچهای تک سلولی هستند که به دلیل پتانسیل آنزیماتیک بالا نقش مهمی در تجزیه مواد و گردش آنها در طبیعت ایفا می کنند.

به گفته رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تاکنون در دنیا فقط ۶ خانواده جدید مخمر کشف شده است.

گفتنی است علاوه بر رونمایی از کشف بی نظیر یک خانواده میکروارگانیزم در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران از بارد مونتاژ حفاری نفت، مرکز مهندسی ماشین های الکتریکی، خط تولید یو پی اس و شارژهای صنعتی پرقدرت و همچنین نمایشگاه دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی بازدید به عمل آمده و یک آزمایشگاه فشار قوی الکتریکی نیز به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است رونمایی از دو تجهیزات ارزشمند ساخت داخل ترانسفورماتور رکیتفایرهای صنعتی جریان بالا و سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن ذخیره سازی نفت خام نیز از دیگر پروژه هایی بود که امروز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز