خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبرداد:

ماموریت یک ماهه استان برای ساماندهی رودخانه کرج و مسیر گردشگری کرج - چالوس

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۲۳

مأموریت ویژه آب منطقه‌ای استان بمنظور ارائه طر ح «ساماندهی رودخانه کرج و مسیر گردشگری کرج – چالوس» ظرف مدت یک ماه / منابع درآمدی سد‌ها صرف جمع آوری زباله‌های جاده چالوس می‌شود.

استاندار البرز از مأموریت ویژه آب منطقه‌ای استان به‌منظور ارائه طر ح «ساماندهی رودخانه کرج و مسیر گردشگری کرج – چالوس» ظرف مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، در دیدار مشترک حمید چیت چیان، وزیر نیرو، سید حمید طهایی اظهار داشت: در این نشست که معاونان وزیر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، موضوعات مهمی پیرامون مصارف آب، مدیریت سد‌ها و رودخانه‌های منتهی به کرج مطرح شد.

وی که به نمایندگی از مسئولان در این نشست سخن می‌گفت؛ بیان کرد: سهم اعتبارات تملک دارایی ملی ۸۵ درصد است و فقط ۱۵ درصد آن صرف پروژه‌های استانی می‌شود و از سهم استانی نیز نزدیک به ۷۸ درصد در قانون بودجه سالانه تعیین تکلیف شده است.

مهندس طهایی افزود: از سهم اعتبارات استانی تنها ۳ درصد بودجه کل کشور است و مهاجرت روزافزون در این استان موجب کاهش اختیارات جهت برنامه‌های توسعه محور می‌شود.

وی تصریح کرد: با تشریح شرایط کنونی در این دیدار خواستار واگذاری مدیریت بخشی از منابع سدهای موجود در استان، جهت صرف در مدیریت رودخانه‌ها و مسیرهای گردشگری شدیم.

استاندار البرز ادامه داد: در صورتی که قسمتی از منابع درآمدی سد‌ها در اختیار استان باشد این اعتبار صرف مدیریت رودخانه‌های کرج و طالقان و همچنین جمع آوری زباله‌ها در جاده گردشگری چالوس خواهد شد.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: چیت چیان در پی مطالبه ساماندهی فعالیت‌های اطراف رودخانه کرج در مسیرهای جاده چالوس و… نیز ضمن موافقت کلی، گروهی کار‌شناس را مأمور کرد تا نیازهای گردشگری جاده توریستی کرج – چالوس را همچون تأسیسات و مراکز گردشگری مورد نیاز احصاء کنند.

طهایی گفت: برهمین اساس نمایندگانی از دستگاه‌های استانداری، محیط زیست و میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مأموریت یافتند تا آب منطقه‌ای استان البرز را در تهیه این طرح همراهی کنند.

وی افزود: مقام عالی وزارت نیرو در رابطه با طرح کلی مدیریت و اختصاص بخشی از درآمد نیروگاهی سد کرج، صرف ساماندهی مسیر رودخانه و جمع آوری زباله‌های حاشیه رودخانه‌ها و سد‌ها و همچنین با کلیات طرح جابجایی سهم حق سد امیرکبیر به سد طالقان نیز مواقفت داشتند و جزئیات آن را منوط بررسی‌های بیشتر کار‌شناسی دانستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز