خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست استان البرز خبر داد:

جابجایی روزانه ۲۰ هزار مرسوله، در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۳۱۶

پست استان البرز بیشترین دسترسی را به شهرها و روستاها دارد و با ۱۵۳ واحد پستی، ۲۴ واحد دولتی، ۱۶ سازمان و ۴۳ دفتر نمایندگی روستایی، روزانه پاسخگوی ۱۵ هزار مراجع است.

مدیرکل پست استان البرز از جابجایی روزانه ۲۰ هزار مرسوله پستی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، واحد خبر اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری البرز، حمیدی در نشست خبری روز جهانی پست، به تشریح خدمات شرکت پست در استان پرداخت و گفت: پست استان البرز بیشترین دسترسی را به شهرها و روستاها دارد و با ۱۵۳ واحد پستی، ۲۴ واحد دولتی، ۱۶ سازمان و ۴۳ دفتر نمایندگی روستایی، روزانه پاسخگوی ۱۵ هزار مراجع است.

وی افزود: علاوه بر این روزانه ۱۵۰ هزار الی ۲۰ هزار مرسوله توسط نیروهای پستی به صورت حضوری و چهره به چهره بدست صاحبانشان رسانده می‌شود.

حمیدی ادامه داد: خطوط حمل و نقل شرکت پست، به صورت شبانه روزی، وظیفه ارسال مرسلات را به واحدهای پستی در سراسر کشور عهده‌دار است.

مدیرکل پست استان البرز، اجرای نظام کدپستی را نیز یکی از پایه‌های اصلی دولت الکترونیک در استان خواند و تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تسهیل در خدمات، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مکان در بانک اطلاعاتی پست بانک البرز شناسایی شده است.

وی افزود: در این بانک، اطلاعاتی از صنوف، اماکن، واحدهای اداری و… با کد پستی ۱۰ رقمی به ثبت رسیده است.

حمیدی نقش پست را در تجارت خرد الکترونیکی نیز ویژه دانست و گفت: سالانه ۲۰۰ هزار مرسوله در استان البرز جابجا می‌شود که در زمره خدمات و تجارت خرد الکترونیکی قرار دارد.

وی همچنین پست استان البرز را مجری طرح های بزرگی همچون توزیع قطعات خودرو شرکت سایپا به سراسر نقاط کشور، توزیع سوالات کنکور، جرایم مکانیزه شهرتهران، ارسال پلاک خودروهای نوشماره و چاپ تمبر اختصاصی دانست.

حمیدی گفت: پست نوین با رویکرد سه وجهی، مالی، فیزیکی و الکترونیکی، پایه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل پست استان البرز همچنین سرانه مرسوله‌های پستی را نیز در استان البرز پایین برشمرد و تصریح کرد: سرانه مرسوله‌های پستی از شاخص‌های توسعه یافتگی بشمار می رود، این رقم در میانگین جهانی ۵۰ است و سهم البرز نیز در این سرانه‌ها ۷ است.

وی پستچی گرایی دستگاه‌ها را موجب پایین آمدن سرانه مرسوله‌های پستی دانست و تأکید کرد: در حال حاضر سازمان‌ها خود پستچی شده و نسبت به ارسال مرسوله‌های پستی اقدام می‌کنند در حالی که این فرایند باید از مجرای شرکت پست طی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز