خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:

دولت برای خروج از رکود، باید هزینه کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۷۴

دولت می‌بایست بانک مرکزی را مجاب به خرید دین و پوشش قسمی از معوقات بانکی بخش خصوصی کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: دولت می‌بایست بانک مرکزی را مجاب به خرید دین و پوشش قسمی از معوقات بانکی بخش خصوصی کند.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی در بیستمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی کشور برگزار شد افزود: متاسفانه موضوعی به نام معوقات بانکی، سالهاست که به بخش خصوصی کشور سنجاق شده و همچنان این بخش بی پشت و پناه اقتصاد کشور، این موضوع را با خود به یدک می‌کشد.

وی در ادامه بیان داشت: از همان ابتدایی که بحثمعوقات بانکی به صورت گسترده در رسانه های کشور مطرح شد، همواره گفتیم و بیان کردیم که مسئولان نظام اقتصادی و بانکی کشور، شفاف بیان کنند که، به واقع، سهم بخش خصوصی و بنگاه های کوچک از این میزان معوقات چقدر است.

این فعال بخش خصوصی در ادامه، با اشاره به سهم کمتر از ۱۴% بخش خصوصی از کل معوقات بانکی کشور اظهار داشت: از آنجایی که بخش خصوصی در زمان اخذ تسهیلات بانکی، همه اموالشان را به عنوان وثیقه در اختیار بانک ها می گذارند، قائدتا بانک ها نمی بایست هراسی از برگشت سرمایه و وصول تسهیلات خود داشته باشند.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که، دولت و سیستم بانکی کشور می بایست، نگران وصول معوقاتی باشند که در طول سال های گذشته با کمترین وثایق و ضمانت نامه ها در اختیار عده اندک و تعداد قلیلی از طرح ها و صنایع بزرگ کشور گذاشته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر، حیات بنگاه های کوچک بخش خصوصی کشور، در گرو ارتباط با بانک هاست، از این روی سیستم بانکی کشور، نباید به دنبال بهانه ای برای قطع ارتباط با بنگاه های تولیدی بخش خصوصی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز