خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

لزوم تشکیل " پلیس ده گردشگری " در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۰۸

زمین‌های استان البرز به جهت قرار گیری در مناطقی با موقعیت آب و هوایی مناسب و باغات، با اقبال قابل توجهی مواجه شده و همین امر بر روند ساخت و سازها دامن زده است / هزینه تخلفات ساختمانی افزایش یابد.

استاندار البرز تشکیل پلیس ده گردشگری، نظارت عالیه بر فرایند ساخت و سازها، افزایش چند برابری جرایم ساخت و نظارت و پایش مستمر را از جمله برنامه ها در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز برشمرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی در دومین ستاد استانی ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز استان البرز، با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان گفت: زمین های استان البرز به جهت قرار گیری در مناطقی با موقعیت آب و هوایی مناسب و باغات، با اقبال قابل توجهی مواجه شده و همین امر بر روند ساخت و سازها دامن زده است.

وی در ادامه، اهمیت ستاد استانی ساماندهی بر ساخت و سازهای غیرمجاز را در تشکیل نشست مشترک وزیر کشور با استانداران ۵ استان مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نظارت بر روند برنامه ها و اقدامات در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز در استان‌ها جدی است و گزارش فعالیت ها در این خصوص به وزارت کشور اعلام و به شکل مستمر پایش می شود.

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت نظارت بر طرح جامع و هادی در اراضی استان، تشکیل تیمی متشکل از جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی را در داخل و خارج از شهرها به منظور نظارت و حفظ اراضی موجود و همچنین کنترل ساخت و سازها را مهم برشمرد.

طهایی حرکت بر مدار و چارچوب قانون را اصلی الزامی در تحقق برنامه های دولت در مبارزه با زمین خواری خواند و تصریح کرد: تعصب نسبت به اجرای قانونٰ اصل کلیدی است که باید از سوی مدیران مورد توجه قرار گیرد و اگر خلافی صورت می گیرد مدیران باید جدی آن را مورد پیگیری قرار دهند.

وی در ادامه گفت: ناظران امین کارفرمایان هستند، همانند پزشکانی که سوگندنامه یاد می کنند مهندسان ناظر نیز باید با درنظرگرفتن مرامنامه مهندسی، نسبت به تخصصی که دارند تعصب داشته و اعمال کننده قانون داشته باشند.

استاندار البرز در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت رعایت استحکام بنا در ساخت و سازها و با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از عوامل ساخت و ساز را نیروهای آموزش ندیده تشکیل می دهند، افزود: کلیه عوامل دخیل در ساخت و ساز اعم از کارگر، بنا و…باید آموزش ببینند در این زمینه می توان از ظرفیت مراکز آموزش فنی – حرفه ای بهره مند شد.

طهایی افزایش هزینه تخلفات ناشی از ساخت و ساز را نیز برابر با کاهش ساخت و ساز غیرمجاز دانست و تأکید کرد: با بکارگیری ساز و کارهای قانونی و افزایش چند برابری میزان جرایم و تخریب می‌توان تخلفات را کاهش داد.

وی افزود: نظارت عالیه نیز بر اساس ماده ۳۵ قانون ابزار و اهرمی برای نظارت هر چه بیشتر بر عملکرد ناظر و کارفرما در ساخت و سازها محسوب می شود.

استاندار البرز در این زمینه پیشگیری و پایش مستمر را نیز مهم دانست و گفت: استفاده از تصاویر هوایی و جمع بندی گزاها وکنترل آنها که بخشی نیز توسط GIS در شهرداری های مناطق قابل بهره برداری است در این زمینه راهگشا خواهد بود.

طهایی تشکیل پلیس ده گردشگری را نیز در افزایش نظارت ها ضروری برشمرد و گفت: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های زراعی و باغی در استان نیازمند اجرای این طرح هستیم.

وی در پایان، تشکیل جلسات دوره ای و ماهیانه و همچنین ارائه گزارش و برنامه های انجام شده در این حوزه را ضروری اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز