خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز:

عدم مدیریت صحیح منابع آبی، حیات کشاورزی استان البرز را دچار مخاطره می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۳۱

باید با فرهنگسازی مناسب کشاورزان را به سمت استفاده از سیستم های آبیاری مکانیزه و جایگزینی گیاهان پربازده با نیاز آبی کم به جای گیاهان کم بازده با نیاز آبی زیاد سوق داد.

رئیس ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان البرز بر مدیریت صحیح منابع آبی در این استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی به الزام اجرای بهینه سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ اشاره کرد و افزود: آمار و اطلاعات دقیق می‌تواند مبنای برنامه ریزی درست در همه زمینه‌ها باشد.

وی اطلاعات دقیق را چراغ راه توسعه استان البرز دانست و افزود: آمار صحیح و بر مبنای واقعیت کمک می‌کند تا بتوانیم تصمیمات کار‌شناسی‌تر و کاربردی تری را اتخاذ کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی دراستان البرز اذعان داشت: در حال حاضر اطلاعات ارائه شده در زمینه کشاورزی استان به صورت کلی است که با اجرای این طرح جزئیات مسائل مختلف این حوزه از قبیل نوع کشت و نحوه آبیاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طهایی به تاثیر طرح سرشماری عمومی کشاورزی در اجرای صحیح و درست برنامه‌های توسعه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که باید در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد تجمیع خواسته‌های کشاورزان است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان البرز اذعان داشت: امروزه ادامه حیات کشاورزی استان به مدیریت آب بستگی دارد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: باید با فرهنگسازی مناسب کشاورزان را به سمت استفاده از سیستم‌های آبیاری مکانیزه و جایگزینی گیاهان پربازده با نیاز آبی کم به جای گیاهان کم بازده با نیاز آبی زیاد سوق داد.

طهایی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرای در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی تاکید و تصریح کرد: باید میزان رضایتمندی کشاورزان از وضعیت موجود و شناسایی ظرفیت‌های کارآفرینی برای توسعه بخش کشاورزی در اجرای این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز