خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگو با ایلنا:

اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها درجهت " ارتقای کیفی " این نهاد مردمی‌ست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۳۹

قرار است در اصلاح قانون انتخابات شوراها بند " التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه " به " اقرار به اسلام و ولایت فقیه " تلطیف شود.

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها از طرح اصلاح و تدوین موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هفته‌های آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدجواد کلیوند با اعلام این خبر، به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: پس از برگزاری و رصد خروجی انتخابات گذشته شوراهای اسلامی، کمیسیون شوراهای مجلس، طرحی را در خصوص اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها در دست بررسی قرار داد که هم اکنون پس از گذشت ۱۱ ماه از مطالعه و چکش‌کاری این طرح در کمیسیون مجلس و شورا‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس، امیدواریم تا چند هفته آینده مواد اصلاحی این قانون در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وجاهت، توان تخصصی، عملیاتی و مدیریتی نامزدهای انتخابات شورا‌ها، در اصلاح موادی از این قانون، مدنظر طراحان بوده است؛ بیان داشت: شورا‌ها از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و می‌توانند نقش و تاثیرگذاری غیرقابل انکاری در موارد و موضوعات حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ایفا کنند.

وی در ادامه، با اشاره به این مطلب که شورا‌ها، بدون حضور افراد متخصص، باتجربه و کاردان در اجرای وظایف خود در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری دچار مشکل خواهند شد؛ اظهار داشت: کرسی‌های شورا‌ها، می‌بایست به سمت تخصصی شدن حرکت کنند و به همین منظور در یکی از موارد اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها به دنبال آن هستیم تا با تقسیم‌بندی تخصصی کرسی‌های شورا‌ها، رقابت بجای اینکه فقط برای ورود صرف به شورای شهر‌ها باشد بر سر تصاحب کرسی‌های تخصصی صورت پذیرد.

بند «التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه» باعثریزش می‌شود

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان، با بیان این مطلب که شفافیت مالی و همچنین سابقه فعالیت حداقل ۵ سال در سازمان‌ها و نهادهای دولتی ازجمله بندهای پیشنهادی و اصلاحی در این قانون است، «التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه» را یکی از بندهای مهم اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها عنوان کرد و در توضیح این مطلب گفت: یکی از عمده دلایلی که باعثریزش نامزدهای انتخابات شورا‌ها در جریان تایید صلاحیت‌ها می‌شود همین بند است که با اصلاح این بند به «اقرار به مسلمانی و ولایت فقیه» در فرم‌های ثبت نام، سعی در تلطیف این قانون در راستای جذب حداکثری و استفاده از نیروهای توانمند و نخبه در جهت بالا بردن سطح کیفی مدیریت شهر‌ها در حوزه‌های مختلف شده است.

گفتگو از: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز