خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد نخبگان استان البرز خبر داد:

حمایت بنیاد نخبگان استان البرز، از متقاضیان راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۵۸

نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان، صاحب ایده و طرح فناور و نوآورانه از طریق بنیاد به مراکز رشد پارک علم و فناوری البرز معرفی خواهند شد.

نشست مشترک نخبگان و استعدادهای بر‌تر و مسئولین بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری استان البرز به منظور آشنایی نخبگان با شرکت‌های مسقر در پارک علم و فناوری و روند ثبت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کزج، در این نشست که با حضور رییس بنیاد نخبگان استان البرز، رییس و معاونین پارک علم و فناوری البرز و جمعی از نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان البرز برگزار شد، رییس بنیاد نخبگان استان البرز با اشاره به آمار نخبگان استان البرز افزود: در حال حاضر بنیاد نخبگان استان البرز، ۳۶۰ نفر از نخبگان این استان را تحت پوشش دارد که ۳۲۰ نفر از این افراد برگزیدگان المپیادهای علمی، آزمون سراسری و نفرات بر‌تر جشنواره‌های معتبر داخلی و بین المللی و ۴۰ نفر از مخترعان استان هستند.

جعفر جهان پناه با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در بخش صنعت اظهار داشت: راه اندازی کلینیک صنعت، معدن بنیاد نخبگان در استان البرز زمینه ساز ارتباط و تعامل نخبگان صنعتی با صنایع استان به خصوص در حوزه پلیمر و مکانیک شده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه جدید بنیاد ملی نخبگان به سمت توانمندسازی نخبگان و تولید ثروت از دانش تغییر کرده است، افزود: سیاست حال حاضر معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و بنیاد ملی نخبگان سوق دادن نخبگان به سمت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان است.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز اظهار داشت: در یک سال اخیر با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و پشتیبانی مقام معظم رهبری شاهد رشد و توسعه مطلوب فعالیت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های متکی بر دانش بومی در کشور بودیم و انشاا… با توسعه و تداوم این حمایت‌ها حجم وسیعی از فعالیت‌های دانش بنیان بومی را در کشور شاهد خواهیم بود.

ایشان عنوان داشتند: یکی از بستر‌ها و مکان­‌های مناسب برای تاسیس، راه اندازی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، توسط نخبگان در پارک‌های علم و فناوری فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل نزدیک پارک علم و فناوری البرز با بنیاد نخبگان بیان داشت: نخبگان و استعدادهای بر‌تر استان صاحب ایده و طرح فناور و نوآورانه از طریق بنیاد به مراکز رشد پارک علم و فناوری البرز معرفی خواهند شد.

جعفر جهان پناه در پایان از آمادگی و حمایت کامل بنیاد نخبگان استان البرز برای معرفی متقاضیان راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان به کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و مشاوره و راهنمایی افراد متقاضی خبر داد.

رییس پارک علم و فناوری البرز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان، سرمایه‌های گرانقدر ملی، در پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش مدار و ایجاد ثروت به شمار می‌روند.

عطا ا… ربانی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری را معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و مالیات عنوان و اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دلیل اهمیت ویژه آن‌ها در عرصه تولید دانش و فناوری، از سوی دولت به شدت مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: حمایت‌ها و تسهیلات بسیار مناسبی از طرف معاونت علمی فناوری رییس جمهور به منظور حمایت از شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است که خود موجب ایجاد علاقه در نخبگان و شرکت‌های فعال در حوزه‌های اقتصادی و سوق فعالیتشان به سمت دانش بنیان است.

ربانی اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی فناوری رییس جمهور از نخبگان و مخترعان و سایر نهادهای اجرایی کشور شاهد حمایت گسترده از ایده‌های نو و فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه مفهوم و فرهنگ دانش بنیان در کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز