خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

افراط گرایان، به سخنان رهبری توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۳۹

در چنین شرایطی که همه ثمرات افراط گرایی را شاهد هستیم اجازه ندهیم که عقلانیت جایگزین خشونت طلبی شود و در واقع ادبیات فاخر انتخابات باید گفتمان همه ملت ایران باشد / در انتخابات سال گذشته، پیشتازان از جنس تدبیر، سکان افراط را به اعتدال واگذار کردند.

اگر گروهی در ادعای پیروی از رهبری صادق هستند چرا به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد دقت نمی کنند؟ اگر دلواپس منافع ملی و نتایج مذاکرات هسته ای هستند، اگر نگران ارزش ها هستند، آیا اتفاق تازه ای افتاده که دچار دلواپسی شده اند؟

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام مجید انصاری با بیان این مطلب در همایش انتظار و امید استان البرز، با اشاره به آیات و روایت، جهان بینی سرنوشت ملت ها را در طول تاریخ مرور کرد و با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر با اراده مردم؛ نقش مردم را در شکل گیری انقلاب اسلامی تبیین کرد و گفت: بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران نیز همچون سایر هدایتگران با کمک مردم سرنوشت ملت را تغییر داد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب ما نشانه بزرگی از حضور مردم در صحنه است که در طول ۳۵ بارها تکرار شده است؛ افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی یاس انگیز رقم خورد و این معجزه جز با تکیه بر ایمان و اعتقاد و باور به " ما می توانیم " و یاری امام رقم خورد و در واقع پیروزی انقلاب اسلامی نشانه بزرگی از " ما می توانیم " بود؛ اتفاقی که در پیروزی کشور پس از هشت سال جنگ تحمیلی رقم خورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور که در جمع نخبگان، مدیران و حمایت دولت تدبیر و امید سخن می گفت؛ ضمن اشاره به حضور سید محمد خاتمی در سال ۷۶ و ترویج گفتمان مردم سالاری، انتخابات ۲۴ خردادماه ۹۲ را زمینه ساز سپردن سکان افراطی گری به اعتدل طلبی دانست و بیان کرد: پیشتازان از جنس تدبیر، تحول خواهی در کشور با همت مردان و زنان بزرگ، آگاه و فرهیخته میدان سیاست را تغییر داده و سکان افراط را به اعتدال واگذار کردند.

حجت الاسلام مجید انصاری در ادامه با بیان اینکه اداره یک کشور با افراط و تفریط امکان پذیر نیست، تحولات اخیر منطقه را حاصل بذر تلخ افراطی گری دانست و تصریح کرد: در عراق، سوریه، پاکستان و.. شاهد آن هستیم که بذرهای شوم شیطانی برگفته از تفکر کج اندیشان خشک مغز از جنس بن ملجم ها و خوارج پوسته اسلام را بدون مغز آن دیده و ترسیمی واورنه از اسلام دارند و حاصل آن نیز ریخته شدن خون هزاران مسلمان است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که همه ثمرات افراط گرایی را شاهد هستیم اجازه ندهیم که عقلانیت جایگزین خشونت طلبی شود و در واقع ادبیات فاخر انتخابات باید گفتمان همه ملت ایران باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت فقط دولت اصلاح طلب و یا اعتدال گرا نیست و رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه مردم است؛ رفتارهای ناشایست را مضموم دانست و تصریح کرد: اگر گروهی در ادعای پیروی از رهبری صادق هستند چرا به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد دقت نمی کنند؟ اگر دلواپس منافع ملی و نتایج مذاکرات هسته ای هستند، اگر نگران ارزش ها هستند، آیا اتفاق تازه ای افتاده که دچار دلواپسی شده اند؟ به نظر می رسد عده ای با تنگ نظری های کودکانه تصورات دیگری در ذهن دارند و یا منافع از دست رفته خود را در خطر می بینند.

وی اینگونه رفتارها را به تعبیر امام یاس از جنود شیطان خواند و ادامه داد: پمپاژ یأس برجامعه از هر حلقومی یأس از جنود شیطان است، شما دوش به دوش مردم ایران حماسه آفریدید تا مردی از فرزندان امام و روحانیت برگزیده شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور مشکلات دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: همگی واقف اید که دولت در عرصه های سیاست خارجی، اقتصادی و.. با چه مشکلاتی مواجه است و با گام های خردمندانه در عرصه دیپلماسی و.. حرکت دارد و امروز ایران به عنوان قدرت موثر در جهان تاثیر گذار است.

حجت الاسلام انصاری در ادامه با تبیین اینکه نباید با درآمدهای حاصل از نفت و گاز کشور را اداره کرد سخنان خود را ادامه داد و گفت: امروز گام های موثری در زمینه مذاکرات هسته ای و در عرصه اقتصادی برداشته شده است و مهمترین هدف نیز ساختن کشور است بنابراین نباید نگاه مردم فقط دولت باشد؛ نمی توان کشور را تنها با اقتصاد نفت و گاز اداره کرد بلکه باید به سوی سرمایه گذاری و جذب سرمایه پیش رفت تا اینکه روزی فرا برسد که در کشور جشن رفع فقر برگزار شود نه اینکه آمار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در کشور اضافه شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اشارات دوباره ای به رقبای انتخابات داشت و ادامه داد: رقابت انتخاباتی تمام شده است و رئیس جمهور همزمان با سالگرد حماسه ۲۴ خرداد رقبای خود را در فضایی دوستانه به نهار، نماز و گفتگو دعوت کردند، این حرکت باید بین تمامی طیف ها وجود داشته باشد

وی در ادامه پیگیری اولویت های دولت و تدوین برنامه ششم توسعه را پایه اهداف سند چشم انداز را بعد از قانون اساسی از مهمترین برنامه های دولت قلمداد کرد و گفت: حدود ۱۰ ماه گذشته است باید برای یازده سال آینده برنامه ریزی کرده و نقشه راه ترسیم کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای آبادانی کشور، البرز تازه تأسیس را به عنوان قلب ایران در جوار پایخت نامید و گفت: با تدبیر استاندار و حمایت دولت تدبیر وامید آنگونه که در شأن مردم شریف استان البرز است شاهد توسعه این استان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز