خبرگزاری کار ایران

مدیرمجتمع تفریحی فرهنگی ایثار خبرداد:

تولد یک بچه شیر و دو بچه گربه جنگلی در مجتمع کردان

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۱۸

مرکز نگهداری از حیوانات وحش که با مجوز اداره کل محیط زیست البرز فعالیت می کند تا کنون موفقیت های زیادی در تکثیر گونه های نادر داشته است وامروز یک قلاده شیر و دو قلاده گربه جنگلی در این زیستگاه طبیعی به دنیا آمدند که برای ما از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.

مدیرمجتمع تفریحی فرهنگی ایثار از تولد یک توله شیر و دو توله گربه جنگلی در مرکز تیمار و رها سازی این مجتمع در کردان ساوجبلاغ خبر داد.
حسن سلحشور از تولد یک توله شیر و دو توله گربه جنگلی در مجتمع فرهنگی _ تفریحی ایثار واقع در کردان ساوجبلاغ خبر داد.
به گزارش ایلنا در کرج، حسن سلحشورگفت مرکز نگهداری از حیوانات وحش که با مجوز اداره کل محیط زیست البرز فعالیت می کند تا کنون موفقیت های زیادی در تکثیر گونه های نادر داشته است وامروز یک قلاده شیر و دو قلاده گربه جنگلی در این زیستگاه طبیعی به دنیا آمدند که برای ما از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.
او با اشاره به زایمان شیر و گربه جنگلی طی دو روز گذشته در این مجموعه، اظهار داشت: شیرهایی که در این مجموعه نگهداری می شوند، در گذشته در سطح تهران پراکنده بودند و پس از زنده گیری به پارک پردیسان انتقال و از آنجا به مجتمع فرهنگی _ تفریحی ایثار جهت نگهداری منتقل شدند.
مدیرمجتمع ایثار با یادآوری این موضوع که در حال حاضر امکان نزدیک شدن به فضای نگهداری گربه جنگلی نیست، اعلام کرد: این امکان وجود دارد که تعداد توله گربه جنگلی متولد شده بیش از دو توله مشاهده شده باشد.
این مقام مسئول با اعلام این موضوع که شیرهای نگهداری شده در این مجموعه، غیر بومی هستند، تصریح کرد: به همین دلیل شیرها نسبت به گربه جنگلی که از جمله گربه سانان و گونه بومی ایران است، از اهمیت و اولویت کمتری برخوردارند.
وی افزود: به همین دلیل تکثیر گربه جنگلی در اسارت و دست یابی به تکنیک های تکثیر این گونه با ارزش بسیار حائز اهمیت است.
در مجتمع ۲۰۰ هکتاری ایثار در کردان ساوجبلاغ صد ها گونه از انواع پرندگان آبزی، شکاری، خرس، گرگ، کور خر ایرانی، شیر، سیاه گوش، گوزن و… نگهداری میشود که علاقمندان می توانند همه روزه از مرکز تیمار و رها سازی حیات وحش البرز بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز