خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

تاثیر هنر در انتقال الگوهای ارزشی بی بدیل است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۱۹

شاخص های ویژه شخصیتی شهید آوینی، می تواند الگوی کامل هنر انقلاب اسلامی باشد / مسئولان فرهنگی در پاسداشت هنر و انقلاب و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی نماد هنر و هنرمند انقلاب اسلامی است، گفت: شاخص‌های ویژه شخصیتی شهید آوینی، الگوی کامل هنر انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایلنا در کرج، حمید رضا عسگری مورودی با بیان این مطلب در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته هنر و انقلاب اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری(۲۰ تا ۲۷ فرودین ماه) ایام شهادت سید مرتضی آوینی به نام «هفته هنر انقلاب» با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط مورد انتظار است در بر گزاری هر چه با شکوه‌تر این هفته مشارکت نمایند.

وی افزود: باید مسئولان فرهنگی در پاسداشت هنر و انقلاب و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنند.

این مسئول تاکید کرد: دستگاههای متولی فرهنگ در این حوزه باید مسئولیت برپا کردن کار‌ها و برنامه‌ای ماندگار را به دوش بکشند تا نتیجه‌ای حائز اهمیت را به یادگار بگذارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز افزود: مجموعه روایت فتح با موسیقی ماندگارش گنجینه‌ای ماندگار در حوزه ایثار و شهادت است و به گفته یکی از بزرگان، «هنر کوبنده سلطه گران است» که به واقع شهید مرتضی آوینی در این اثر ارزش‌های ناب اسلامی را احیا کرده است.

این مسئول ادامه داد: شهید آوینی در روایت فتح به زندگی یکی از شهدای البرزی به نام بهروز فلاحت‌پور می‌پردازد که بسیاری از البرزی‌ها این شهید را نمی‌شناسند که در این هفته جا دارد با برنامه‌هایی این شهید والا مقام را به هم استانی‌ها معرفی و از خانواده معظم وی تجلیل شود.

وی اضافه کرد: الگوهای ارزشی در جامعه اگر به واسطه هنر به جوانان انتقال داده شوند تاثیر زیادی خواهند داشت.

عسگری مورودی در ادامه با اشاره به تاثیر هنر موسیقی در جبهه‌های ۸ سال دفاع مقدس گفت: موسیقی متعهد در جنگ تحمیلی پا به پای رزمندگان در جبهه‌ها جنگید، در برخی از مواقع تصنیفی از رادیو پخش می‌شد و بسیاری از مردم را به جبهه‌ها می‌کشاند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم در این هفته و در طول سال با فعالیت‌های فرهنگی مظلومیت فرهنگ را بیش از پیش کم رنگ‌تر کنیم چرا که فرهنگ به واقع در بسیاری از زمینه‌ها مظلوم واقع شده است.

گفتنی است؛ برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در این هفته در البرز، نیز برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد. از جمله؛ یکی از تاترهای برگزیده جشنواره سوره ماه در ۴ روز آخر هفته هنر و انقلاب در کرج برای مخاطبین اجرا و فیلم «شیار ۱۴۳» که منتخب آراء مردمی در سی و دومین جشنواره فیلم فجراست در روز ۲۴ فروردین ماه که سالروز شهادت حضرت‌ام البنین سلام الله علی‌ها است برای تجلیل از مادران و هسران شهدا در سالن شهدای‌نژاد فلاح اجرا و فیلم‌های «چ» «معراجی‌ها» و ۲ فیلم دیگر در این هفته در سینمای هجرت کرج به صورت نیم بها برای مردم اکران می‌شود.

لازم به ذکر است نمایندگان اداره کل ورزش و جوانان البرز، معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی البرز، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نماینده اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده اداره کل آموزش و پرورش در این جلسه به ارائه برنامه‌های اجرایی دستگاههای مربوطه خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز