خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج:

تلاش‌های کشور در تمامی ابعاد باید در استان البرز متجلی شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۰۱

البرز چهره ای تمام نما از وضعیت کلی سراسر کشور است / مسئله فرهنگ از امور مهم و استراتژیک کشور به شمار رفته و لذا تعبیر رهبری نیز از فرهنگ به عنوان هوا نشان از اهمیت این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در نخستین گردهمایی رسمی مدیران استان در سال جدید که تحت عنوان «گردهمایی ائمه جمعه با مدیران استان» در سالن میلاد تشکیل شد از ابعاد مختلف به تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری در سال جدید پرداخت و نقشه راه ترسیم شده مدیران را باردیگر مرور کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، وی در بدو امر علت عدم حضور نمایندگان مجلس را در این گردهمایی مورد اشاره قرار داد و گفت: این عدم حضور موجب شائبه نشود از آنجا که دید و بازدید‌ها بین مسئولان ممکن است ادامه داشته باشد و این امر نیز با روحیه جهادی نمی‌سازد این گردهمایی در نخستین روزهای کاری شکل گرفت و به جهت تعدد برنامه‌ها به این روز که اتفاقاً زمان حضور نمایندگان در مجلس است تقارن یافت.

وی افزود: این گردهمایی آخرین دید و بازدیدهای نوروزی درسال جدید است و از این به بعد مسئولان با همت جهادی باید کار و فعالیت رسمی را دراستان آغاز کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کرج در مقدمه ضمن اشاره به شعار سال جدید که تحت عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، بیستم فروردین ماه سالروز «قطع رابطه ایران ما با آمریکا وفناوری هسته‌ای» را نشانه پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: تحریم‌های اخیر علیه کشورمان نیز از آثار قطع این رابطه است اتقافی که خوداتکایی و استقلال داخلی را رقم زد و باید آن را حفظ کرد.

وی در ادامه به دشمنی‌های مداوم غرب علیه ایران در طول سی و پنج سال اخیر اشاره کرد و خاطر نشان شد: نظام سطه در طول این مدت انواع دشمنی‌ها را بر ما روا داشته اما موفق نشده است و رهبری معظم انقلاب نیز با توجه به همین موضوع نامگذاری امسال را داشته‌اند هر چند در سالهای مختلف این موضوع را بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در ادامه نگاه وسیع و بسیط مقام معظم رهبری را در چشم اندازی کلان در شعار سال تبیین کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به مبانی ارزشی و با نگاهی راهبردی افق‌های پیش روی کشور را ترسیم کرده‌اند.

امام جمعه کرج در ادامه دو روش هجمه‌های دشمن علیه ملت و مردم را مورد واکاوی قرار داد و اظهار داشت: «استهاله» و «ایجاد یأس در تداوم انقلاب از سوی مردم» رویکردی است که امروز دشمن آن را دنبال می‌کند.

وی افزود: دشمن با استهاله اعتقادات مردم را نشانه گرفته تا مردم در عقاید انقلابی و مسائل اسلامی ضعیف و بی‌تفاوت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: اگر در بحثفرهنگی شاهد تزلزل باشیم آثار آن نظام سیاسی را نیز شعاع خود قرار خواهد داد چرا که هدف دشمن زمین گیر ساختن مردم از تداوم مسیر انقلاب با ابزار اقتصاد است.

وی افزود: بنابراین مسئله فرهنگ از امور مهم و استراتژیک ما به شمار رفته و لذا تعبیر رهبری نیز از فرهنگ به عنوان هوا نشان از اهمیت این موضوع است.

امام جمعه کرج در ادامه مسیر فرا روی مدیران نیز در مدیریت فرهنگی ترسیم ساخت و گفت: همه چیز مربوط به قدرت است عملکرد ضعیف ما و کارهای موازی، سایشی، بدون مبنای دینی و بکارگیری افرادی که کار‌شناس و اهل فن نیستند موجب باز شدن عرصه برای دشمنان می‌شود.

وی تصریح کرد: عملکرد منفعلانه و ایجابی ما موجب دامن زدن به این امر خواهد شد بنابراین لازم است که با بصیرت امور فرهنگی را رصد و اهداف آتی دشمن را پیش بینی کنیم.

امام جمعه گفت: در دوران دفاع مقدس نیز به همین شکل بوده است؛ در جنگ فرماندهان باید حرکت را پیش بینی و بر اساس آن نحوه دفاع را استراتژی چینی می‌کردند امروز هم همین گونه است؛ مدیران توانمند باید بتوانند ترفندهای دشمن را در تمامی ابعاد پیش بینی کنند و برای آن برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان اینکه امروز باید فعال در مقابل دشمن ایستاد؛ افزود: دشمن علاوه بر تبلیغات بر مردم فشار وارد می‌کند تا ملت از انقلاب دلسرد شود.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس بسط داد و اینگونه تکمیل بیان کرد: باید قوی شد و قوی ماند این راه قوت مهم است تا قوی نشویم پیشرفت نمی‌کنیم و نگاه ما دائم باید به رو به جلو و کلان باشد.

امام جمعه کرج گفت: در دو بعد کلان و استانی، باید شاخص‌های صنعت و فرهنگ به صورت بومی شده ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تنوع اقوام همواره برای این استان فرصت بوده است؛ گفت: تجلی تلاش‌های کشور در تمامی ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و.. را باید در استان البرز دید چرا که این استان جلوه‌ای از تنوع اقوام سراسر کشور است.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: با این رویکرد باید به البرز نگریست و برای آن طرح و برنامه ریخت.

امام جمعه کرج در ادامه پیروی از ولایت فقیه و آموزه‌های دینی را به مدیران توصیه کرد و یاد آور شد: انقلاب به خون ۲۶۰ هزار شهید آغشته است و تارو پود آن برگرفته از احکام خداوند است بنابراین در ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و.. باید این احکام اسلامی رخنه داشته باشد و از آن در هر طرح و برنامه‌ای بکار گرفته شود.

وی افزود: ولایت مطلق فقیه، اصلی است که باعثعزت ما و نظام ما با سایر نظام‌ها است، انسان فقیهی که مسئولیت راهبردی واجرایی نظام را عهده دارد و اقتدار نظام ما هم به آن متکی است و اگر بخواهیم قوی بمانیم تفکر بسیجی و تقویت آن در مدیریت‌های راهبردی باید دنبال شود.

امام جمعه کرج گفت: این تفکر یک دکترین برای ما است و لازمه قوی شدن برخورداری از شبکه مدیرانی است که هم تعهد و هم تخصص دارند، یعنی محور کارشان دانش بنیان است و از روی گزاف سخن نمی‌گویند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز