خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان البرز:

فرودگاه پیام ایستگاه هواشناسی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۲۴

قرارگیری البرز در مسیر کوهستانی و وزیدن بادها از سمت دشت به کوه موجب شده تا حجم آلاینده ها صبح ها در نقاط جنوبی کرج متراکم شود و عصرها در مناطق کوهپایه ای نظیر عظیمیه شاهد افزایش میزان آلاینده ها باشیم.

ایلنا: مدیرکل هوا‌شناسی استان البرز فقدان ایستگاه هوا‌شناسی در مرکز فرودگاه پیام و پروازهای بدون اطلاعات هوا‌شناسی را در شرایط نامناسب جوی بحران آفرین دانست.

به گزارش ایلنا در کرج، منصور رحمانیان در جریان بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز از طرح افزایش تعداد ایستگاه‌های هوا‌شناسی خبر داد و گفت: احداث۱۲ ایستگاه هوا‌شناسی در کنار ۳۴ ایستگاه آنلاین، جاده‌ای، اقلیم‌شناسی و… در دست اقدام است و رایزنی‌هایی صورت گرفته تا تعداد ایستگاه‌های هوا‌شناسی بیشتری در نقاط مختلف شهر به منظور بررسی روند رفتار آلاینده‌ها در محیط شهری ایجاد شود.

مدیرکل هوا‌شناسی استان افزود: با ارزیایی روند فعالیت خرد مقایس‌ها می‌توان الگوهای رفتاری را دریافت کرد و بر مبنای آن‌ها مدیریت داشت.

وی در ادامه ضمن تحلیل علل آلودگی هوای زیست محیطی در استان بیان کرد: وضعیت آلودگی هوا تنها ناشی از تردد خودرو‌ها نیست و موقعیت جغرافیایی، کوهستانی و وزش باد دشت‌ها نیز در این زمینه موثر است.

مدیرکل هوا‌شناسی البرزعنوان کرد: قرارگیری البرز در مسیر کوهستانی و وزیدن باد‌ها از سمت دشت به کوه موجب شده تا حجم آلاینده‌ها صبح‌ها در نقاط جنوبی کرج متراکم شود و عصر‌ها در مناطق کوهپایه‌ای نظیر عظیمیه شاهد افزایش میزان آلاینده‌ها باشیم.

رحمانیان ساختار ناموزون شهری را نیز از جمله عوامل موثر در این زمینه بیان کرد و گفت: ساختمان‌هایی که به صورت نامتناسب در کنار یکدیگر ساخته شده‌اند نقش موثری درسنگینی حجم فشار هوا دارند.

عدم اشراف بر چشمه‌های آلودگی هوا در نقاط مختلف استان و شهرستانهای پیرامونی یکی از عمده دغدغه‌های اداره کل هوا‌شناسی استان البرز به شمار می‌رود که در این نشست مورد اشاره قرار گرفت.

فقدان ایستگاه هوا‌شناسی در منطقه فرودگاه پیام نیز از جمله موضوعاتی بود که در جریان این دیدار به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این مرکز مطرح شد.

موضوعی که موجب شده تا پروازهای فرودگاهی بدون اطلاعات هوا‌شناسی صورت گیرد و همین امر در شرایط نامناسب جوی بحران ساز خواهد بود.

رحمانیان این مهم را در جریان دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی مطرح کرد و خواستار پیگیری آن شد.

وی در خصوص اقدمات پژوهشی و تحقیقاتی در اداره کل هوا‌شناسی استان نیز به معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز گفت: فقدان ایستگاه‌ها در نقاط مختلف شهری موجب می‌شود ضمن ایجاد در خلاء در اطلاعات و عدم اشراف به حجم جبهه‌های هوا برنامه ریزی‌های ما نیز با مشکل مواجه می‌ساز به نحوی که در هنگام وقوع بارندگی‌ها گاهی مطلع نیستیم که ظرف چه مدت دچار سیل و آبگرفتگی می‌شویم.

ضرورت ارائه طرح‌ها و تحقیقات پژوهشی در اداره کل هوا‌شناسی از دیگر تأکیدات معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی به منظور تجمیع طرح‌های توسعه محور در این حوزه بود.

رحمانیان در ادامه، یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز را نیز اطلاع رسانی به موقع کشاورزان در شرایط جوی اعلام کرد و گفت: با تدوین اطلاعات جامعی از کشاورزان در استان، کلیه پیش بینی‌های هوا‌شناسی نظیر سرمازدگی‌ها، آفت‌ها، بارندگی‌ها، خشکسالی‌ها و… به فوریت اطلاع رسانی می‌شود و به این جهت نیز از هجمه بخش قابل توجهی از خسارات به کشاورزان استان جلوگیری شده است.

وی افزود: مشابه این روش در خصوص دام و طیور، گلخانه‌ها، آبزیان و… نیز اعمال شده و شاهد افزایش سطح بازدهی و کاهش ضرر‌ها بوده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز