خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز:

لزوم نهادینه شدن پدافند غیرعامل در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۹

باید تلاش کرد تا اصول پدافند غیر عامل در استان البرز نهادینه شود تا بتوان در مواقع ضروری به درستی آنها را به کار برد.

ایلنا: مدیرکل پدافند غیر عامل استان البرز گفت: پدافند غیر عامل از مهم‌ترین زمینه‌های افزایش سطح آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدیدهای احتمالی است.

به گزارش ایلنا در کرج، سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در اولین جلسه کارگروه انرژی و آب پدافند غیر عامل استان افزود: بر این اساس باید تلاش کرد تا اصول پدافند غیر عامل در استان البرز نهادینه شود تا بتوان در مواقع ضروری به درستی آن‌ها را به کار برد.

وی افزود: استقرار امنیت پایدار در سایه تلاش همگانی محقق خواهد شد در این راستا باید با بررسی نکات ضعف و قوت خود در رابطه با حفظ و حراست از زیر ساخت‌های حساس و حیاتی در استان به آمادگی مطلوب در این زمینه دست یابیم.

این مسئول یادآور شد: طبق اصول پدافند غیر عامل تجمیع انرژی و امکانات در یک مکان، آسیب پذیری را در منطقه افزایش می‌دهد، بنابراین پراکندگی امکانات از اصول پذیرفته شده پدافند غیر عامل است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان البرز در ادامه خاطر نشان کرد: جایگزینی و مشابه سازی در تامین انرژی نیز یکی از اصول مقبول پدافند غیر عامل است. به عنوان مثال اگر از نظر انرژی برای راه اندازی یک کارخانه از یک نوع سوخت استفاده کنیم باید تمهیدی را اندیشیده شود تا با جایگزین کردن سوختی دیگر در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: درحال حاضر عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب‌پذیری است و این کار با برنامه ریزی و طراحی باید نهادینه شود. در این راستا باید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در زیر ساخت‌های حیاتی در بحثپدافند غیر عامل در استان مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیر عامل استان همچنین در این جلسه شرکت آبفای استان را به عنوان رئیس کارگروه انرزی و آب پدافند غیر عامل استان البرزمعرفی کرد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به رئیس کارگروه انرژی و آب پدافند غیر عامل استان گفت: برنامه ریزی و نظارت بر اجرای طرح‌های ایمن سازی در تأسیسات آبی حساس و مهم صنعت آب و برق، کسب آمادگی‌های لازم در ابعاد سازماندهی و تأمین و تجهیز منابع، ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، افزایش آستانه مقاومت و ظرفیت پایداری، استمرار ارائه خدمات، مدیریت جامع بحران از وظایف اصلی این کارگروه است که از وارد شدن خسارات و صدمات به مردم، تجهیزات و امکانات موجود در یک منطقه جلوگیری و یا شدت آن‌ها را به حداقل می‌رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز