خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز:

فعالیت پارک علم و فناوری استان، نیازمند شتاب‌گیری بیشتری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۲

پارک علم و فناوری البرز حلقه اتصال و توسعه علم و صنعت باشد. / استقرار این پارک در مجاورت قطب‌های دانشگاهی، صنعتی و اقتصادی مناسب‌ترین مکان برای تحقق اهداف توسعه محوری در استان است.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز بر ضرورت فعال شدن پارک علم و فناوری استان به منظور دستیابی به توسعه پایدار تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، شاهپور رستم‌زاده هم زمان با آغاز هفته پژوهش در کشور به ترسیم دامنه تحقیقات علمی و پژوهشی در دستیابی به توسعه پایدار پرداخت و اظهار داشت: پژوهش گذرگاهی برای دستیابی به فناوری، توسعه، پیشرفت و افزایش توان تولید در کشور و به عنوان مهم‌ترین شاخص در توسعه پایدار مورد توجه است.

وی تدوین سیاست‌های پژوهشی و فناوری در برنامه پنجم توسعه را شاهراه اصلی برای رسیدن به توسعه پایدار در این استان دانست و تصریح کرد: این ظرف و بستری که در چشم انداز توسعه محوری و در سرفصل علم و فناوری دیده شده است فرصتی است که با فعال شدن کارگروه‌های تخصصی به منظور بررسی طرح‌های علمی می‌توان از آن برای توسعه استان البرز در حوزه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بهره‌مند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری البرز در ادامه با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه در فصل دوم از حمایت‌های علم و فناوری نیز گفت: حمایت‌های مالی از پایان نامه و تحقیقات دانشجویی در راستای ارتقاء بهره وری و حل مشکلات کشور و همچنین تأمین و پرداخت بخشی از هزینه ثبت اختراعات، تولید دانش فنی با حمایت مالی از تولیدکنندگان برای خرید دانش فنی و امتیاز اختراعات تنها بخشی از حمایت‌های پژوهشگران و محققان علمی به شمار می‌رود که باید مورد توجه داشت.

وی در ادامه با اشاره به استقرار مراکز تحقیقاتی، علمی و صنعتی کشور در استان البرز، فعالیت پارک علم و فناوری این استان را نیازمند شتاب گیری بیشتری دانست و ضمن یادآور شدن وظایف این مرکز تصریح کرد: پارک علم و فناری البرز باید از طریق فراهم آوردن تأسیسات زیربنایی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پژوهشی به صورت متمرکز حمایت‌های همه جانبه‌ای از پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد.

رستم‌زاده استقرار این پارک در مجاورت قطب‌های دانشگاهی، صنعتی و اقتصادی را مناسب‌ترین مکان برای تحقق اهداف توسعه محوری در استان دانست و افزود: فعال شدن این پارک در مجاورت مراکز صنعتی و اقتصادی جنبه کاربردی و تجاری سازی به فعالیت‌های محققان خواهد داد و با اتصال حلقه مفقوده علم و صنعت زمینه ساز توسعه پایدار در استان البرز خواهد بود.

وی ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر، شناسایی مشکلات و چالش‌های فرا رو در حوزه پژوهش و فناوری را نیز ضروری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز