خبرگزاری کار ایران

سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

ترافیک مانع توسعه استان البرز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۰

اگر نتیجه مطالعات حاکی از آن باشد که بیش از ۵۰ درصد ترافیک جذب معابر کرج می شود، مبادی ورودی و خروجی کرج را مدیریت خواهیم کرد.

ایلنا: سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گره کور ترافیک بر گلوگاه البرز را مانع توسعه استان در تمامی ابعاد دانست.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی گره گشایی از معضل ترافیک شهر کرج و استان البرز را مستلزم اجرای طرح‌هایی دانست که در حال حاضر فرایند مطالعاتی آن در دست اقدام است.

وی در این خصوص گفت: در حال حاضر ترافیک شهری و بین شهری در محدوده شهرستان کرج و استان البرز وجود دارد که عمده معضلات ایجاد شده نیز از ترافیک محدوده شهری است که به نوعی گلوگاه اقتصاد و توسعه البرز را نشانه گرفته و نیاز است که این گلوگاه بازگشایی شود.

سریزدی با بیان اینکه در رفع معضل ترافیک استان نباید به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کنیم، اعلام کرد: مشکل ترافیک استان با تلاش‌های استاندار البرز به سرعت در حال رفع شدن است که اتصال پروژه همت ظرف کمتر از یک سال از دو سال زمان پیش بینی شده یکی از این طرح‌ها به شمار می‌رود که با اتصال آن به شبکه معابر اصلی در ادامه آن به بلوار جهان نما بخشی از ترافیک را هدایت خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور فنی عمرانی استانداری البرز همچنین با رد این موضوع که امتداد پروژه همت به جهان نما و ورود آن به محدوده شهری کرج می‌تواند گره‌ای بر گره مشکلات کور ترافیکی در استان باشد، افزود: در کنار اجرای این طرح در حال مطالعات اولیه هستیم که چند درصد ترافیک در معابر کرج و چند درصد در خارج از محدوده شهری است تا به ترتیب ساماندهی معابر درون شهری را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر نتیجه مطالعات حاکی از آن باشد که بیش از ۵۰ درصد ترافیک جذب معابر کرج می‌شود، مبادی ورودی و خروجی کرج را مدیریت خواهیم کرد.

سریزدی اجرای طرح کمربند جنوبی همت را نیز طرحی بلند مدت دانست که ۴ سال زمان بر خواهد بود، وی همچنین دو طبقه شدن بخشی از اتوبان را نیز از جمله طرح‌هایی برشمرد که باید ۲ سال زمان برای آن صرف کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه با بیان اینکه در سال ۸۰ نیز در کتاب منشور کرج در افق ۴ ساله نیز آورده بود که اگر امروز به مشکل ترافیک کرج نرسیم فردا به یک معضل تبدیل خواهد شد؛ گفت: در حال حاضر ساماندهی مبادی ورودی شهر کرج که از طرح‌های اساسی است که در تقاطع مهر ویلا، اتوبان به حصارک و.. در حال انجام است.

وی افزود: ضمن آنکه شهرداری‌ها نیز ملزم شده‌اند تا طرح‌ها ی مقطعی خود را برای رفع گره کور ترافیکی در مبادی ورودی شهر کرج ارائه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز