خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کرج تاکید کرد:

ظرفیت ترجمه کتاب در استان البرز وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۸۲

آموزش و پرورش باید فرهنگ کتاب خواندن را با اختصاص ساعت درسی مطالعه آزاد در مدارس و البته با نظارت اعمال کند.

ایلنا: امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه گفت: استان البرز ظرفیت ورود به ترجمه کتاب و نشر را دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در مراسم تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی در استان نخستین زمان و سرآغاز نویسندگی را خلقت آدمی ذکر کرد و گفت: سرآغاز نویسندگی با خلقت آدمی شروع می‌شود و اولین نویسنده حضرت ادریس(ص) بوده‌اند که علوم و دانش را به انبیاء الهی آموختند تا نسل به نسل منتقل شود.

وی در ادامه به سرانه پایین مطالعه در کشور اشاره کرد و افزود: این ضعف به کم کاری‌ها در دوران کودکی و طفولیت باز می‌گردد و اگر خواندن کتاب از‌‌ همان دوران نخستین کودکی تبدیل به عادت مطالعه روزانه شود شاهد سرانه آماری پایین در مطالعه نخواهیم بود.

امام جمعه کرج آموزش، تخصیص یارانه کتاب، تبلیغ برای ترغیب به خواندن کتاب و… را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که سرانه مطالعه را افزایش خواهد داد.

امام جمعه کرج آموزش و پرورش را مهم‌ترین دستگاه متولی این امر دانست و افزود: آموزش و پرورش باید فرهنگ کتاب خواندن را با اختصاص ساعت درسی مطالعه آزاد در مدارس و البته با نظارت اعمال کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج گفت: این هفته بهانه‌ای است که از منظرهای مختلف به کتاب و کتابخوانی، نویسندگان کتاب، ناشران و… پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین همدانی همچنین بر ضرورت ترویج فرهنگ «وقف کتاب» نیز تأکید کرد و تغییر استراتژی‌های دشمن را اینگونه محور کلام قرار داد: طراحی‌های دشمن با رویکردی جدید و در جهت از بین بردن ایمان و تزریق اندیشه‌های واهی و تقلبی است به این نحو که با ساختن بدل الگوهای ارزشمند و رنگ و لعاب بخشیدن به آن ذهن و فکر و ایمان را نشانه می‌گیرد.

وی افزود: کرج یکی از آن قرارگاه‌هایی است که دشمن مانورهای زیادی در آن دارد، باید در این راستا با‌‌ همان ابزارهای دشمن مانع از ایجاد هجمه‌ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به تکرار کلمه «کتاب» در قرآن اشاره کرد و گفت: در این کتاب الهی بیش از ۳۲۰ مرتبه کلمه کتاب و مشتقات آن به کار رفته است؛ کامل‌ترین کتاب ما کتاب قرآن است چرا که رسالت‌اش خارج ساختن انسان از تاریکی‌ها و جهل است.

این مسئول بیان کرد: با ظرفیت‌هایی که در شهر کرج و این استان وجود دارد می‌توان با شناسایی کتابهای بزرگان در بحثترجمه کتاب به زبانهای مختلف پرداخت و زمینه را برای توسه این مهم در سراسر کشور ایجاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز