خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی البرز خبر داد:

حضور پر رنگ مخترعین البرزی در جشنواره «علم تا عمل»

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۷۶

با توجه به اینکه طرح‌های استان البرز از لحاظ علمی و فناوری در رتبه‌ی بالایی قرار دارند، ۱۰ طرح استان البرز در غرفه‌های نمونه این جشنواره قرار گرفته است.

ایلنا: رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: با ارائه ۸۳ طرح دانش بنیان، ۱۰ طرح برتر استان البرز در غرفه‌های نمونه چهارمین جشنواره ملی «علم تا عمل» قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا در کرج، سید علی اکبر هاشمی راد، با اعلام این خبر گفت: ۱۴۱ طرح دانش بنیان و فناورانه در سامانه استان البرز ثبت گردید که بعد از بررسی در کمیته داوری ۸۳ طرح برگزیده برای حضور در چهارمین نمایشگاه ملی «علم تا عمل» در غرفه استان البرز معرفی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح‌های استان البرز از لحاظ علمی و فناوری در رتبه‌ی بالایی قرار دارند، ۱۰ طرح استان البرز در غرفه‌های نمونه این جشنواره قرار گرفته است.

هاشمی راد اظهار کرد: «سافروتین»، «نرم افزار جمع آوری و پردازش داده های کروماتوگرافی»، «تولید بومی کیت های ستونی استخراج RNA، DNA و آنزیمهای پلیمرازی مورد استفاده در بیوتکنولوژی»، «دستگاه چاله کنی هیدرولیکی(حفر گودال هیدرولیکی)»، «تولید صنعتی داروی PTH»، «دستگاه نگهدارنده عضلات قلب جهت ترمیم ویا تعویض دریچه های قلب بهمراه نگهدارنده نخهای جراحی» از جمله ده طرح برگزیده در غرفه‌های نمونه این جشنواره است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: بیشتر طرح های برگزیده در استان البرز در زمینه فناوری زیستی(پزشکی، کشاورزی، صنعتی و محیط زیست) است.

وی با تأکید بر اینکه محور توسعه در جهان «علم» و «فناوری» است، یادآورشد: امید است برگزاری این جشنواره زمینه‌ای برای حمایت از ارائه دهندگان طرح های نو و دانش بنیان باشد.

گفتنی ست، این جشنواره که از یازدهم آبان ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در محل مصلی تهران افتتاح شده بود دیروز به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز