خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز:

استان البرز، دچار سندرم مسئول بومی و غیربومی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۰۹

ترسیم افق ۵ سال البرز با برنامه ریزی / پتانسیل های خاموش البرز سربرآورند / ضرورت بکارگیری مشارکت مردم در رسیدن به انسجام فرهنگی / برخورداری البرز از قومیت های متنوع و در عین حال پیچیده / توسعه با چالش محقق نمی شود.

ایلنا: سرپرست معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز تصریح کرد: توسعه استان البرز در فضای چالشی هیچ گاه محقق نخواهد شد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب ضمن اشاره به فرمایشات رسول اکرم(ص) بر ضرورت اندیشه و برنامه ریزی در مقیاس انسانی تأکید کرد و گفت: کسی که متولی امور ده نفر باشد باید اندیشه چهل نفر را داشته باشد و کسی که مسئولیت چهل نفر را دارد باید اندیشه چهارصد نفر را دارا باشد.

وی با ترسیم چشم انداز آینده استان البرز در دولت تدبیر و امید تأکید کرد و افزود: ترسیم افق چشم انداز استان البرز در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی با مرور برنامه ها، بودجه ها و مدل توسعه استان البرز از یک سو و اکتفا و استناد به قواعد سرانگشتی و در ۵ سال آینده محقق می شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز ادامه داد: یکی از این شاخص های مهم اعتبارات و تسهیلات تخصیص یافته به بخش های اقتصادی در حوزه های مختلف(صنعت، کشاورزی، خدمات و…) است و شاخص مهم دیگر مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در امور اجتماعی، عمومی و اقتصادی است.

مظفری ضمن یادآور شدن پتانسیل های استان در بخش های گردشگری، محیط زیست، صنعت و تولید عنوان کرد: تمامی این ظرفیت ها برای بهره برداری نیازمند برنامه ریزی و بودجه ریزی مبنی بر استراتژی توسعه منطقه ای است تا این قابلیت ها را به منفعت برای مردم در ابعاد اشتغال، امنیت و رفاه تبدیل کرد.

این مسئول همچنین بهره گیری از ظرفیت مشارکت مردمی را در برنامه ریزی های کلان ضروری دانست و گفت: در تجربه توسعه منطقه ای در دنیا عموماً نیاز به ارتقاء سطح مشارکت مردمی در فعالیت ها جدی است و بستر و پایه مشارکت مردمی انسجام فرهنگی منطقه به شمار می رود.

مظفری اظهار داشت: توسعه فرهنگی با ظرفیت ارتقاء مشارکت و با همکاری و مساعدت رسانه ها و اصحاب قلم ممکن است و در این بین صدا و سیما، روزنامه ها، دانشگاه ها و نخبگان نقش مؤثری را ایفا می کنند.

وی همچنین با تشبیه البرز به موزائیکی از قوم های پیچیده و متنوع بیان کرد: استان البرز از موزائیک قومی پیچیده و متنوعی برخوردار است و از این رو باید به تعریف و معرفی الگوی نقش انسان تراز یا معرفی افراد موفق در ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی برسیم تا مردم به حضور در این استان افتخار کنند و سرمایه ملی و فکری خود را برای سرمایه گذاری در استان متمرکز نمایند.

وی این نوید را به هم استانی های خود داد و گفت: با توجه به سابقه سیدطاهر طاهری در نمایندگی مجلس، معاونت پارلمانی وزارت صنعت، معاون توسعه سرمایه گذاری و…ظرفیت مناسب تعامل با خارج استان فراهم خواهد شد و این مهم نیز به نوبه خود توسعه البرز را رقم خواهد زد.

مظفری افزود: در این بین باید با تعامل رسانه ها، نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه و امام جمعه و… فضا و شرایطی آرام را برای طرح ریزی اقدامات توسعه ای مهیا کرد.

این مسئول عنوان کرد: توسعه منطقه ای در بستر و فضای چالشی اتفاق نمی افتد و امیدواریم دست یکدیگر را برای توسعه استان بگیریم تا اینکه به دنبال مچ گیری از هم باشیم.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود به تعریف و تبیین واژه بومی نیز پرداخت و گفت: در این مدت برخی دچار خطای سندرم خودی و غیر خودی شده اند.

وی افزود: بیش از دو دهه حضور و اقامتم در کرج می گذرد و اکنون فضا و بستر خدمت بنده با عنایت استاندار البرز فراهم شده تا فردی بومی در حوزه برنامه ریزی استان ورود پیدا کند و این خود حاکی از توجه استاندار به نیروهای بومی است.

مظفری اظهار خرسندی کرد که با گذشت بیش از ۲۰ سال در باغ همسایه(پایتخت) بار دیگر وارد البرز باغ شهر خود شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز