خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استان البرز:

تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه مدیریت بحران استان البرز ضروریتی انکار ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۵

استان البرز با شعار «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات»، به استقبال هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی می‌رود.

ایلنا: استان البرز یکی از استان‌های حادثه خیز کشور بوده و بر روی کمربند گسل‌های فعال قرار دارد و این خود اهمیت تدوین برنامه‌ای جامع در حوزه مدیریت بحران را ضروری می‌سازد. البرز به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، با شعار «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات»، مهیای برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت این هفته می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالقاسم باقری سیرائی با بیان این مطلب در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ضمن تقدیر از تلاش و همکاری اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خبر داد: به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، استان البرز با شعار «انسجام ملی، نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات»، مهیای برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت این هفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال نیز ۲۰الی ۲۶ مهرماه، هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی نامگذاری شده است و با شعار انسجام ملی نگاه پیشگیرانه و مدیریت جامع خطرات با برنامه‌های گوناگون به استقبال این هفته خواهیم رفت.

باقری سیرائی با اشاره به آئین نامه اجرایی مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران ۵۰ درصد اعتبار در دستگاه‌ها باید توسط دستگاه‌های عضو در این شورا تأمین شود.

این مسئول همچنین در خصوص مصوبات کارگروه تأمین مسکن به منظور اسکان در مواقع بحرانی نیز عنوان کرد: تامین اعتبار مورد نیاز جهت مطالعه و احداثسایت‌های اسکان اضطراری استان بر اساس مصوبات این کارگروه در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تأمین اعتبار مورد نیاز و تجهیز دستگاه‌های سوخت رسان را در مواقع بحرانی و بهسازی و مقاوم سازی مراکز پمپ بنزین شهرستان طالقان را نیز در زمره برنامه‌های این کارگروه ذکر کرد.

باقری گفت: تأمین یک سوم اعتبار مورد نیاز جهت ایجاد و تجهیز در مانگاه مجهز در زندان‌های استان، خرید تجهیزات غواصی ۲ دست کامل جستجو و نجات در سد امیر کبیر و طالقان، تامین اعتبار مورد نیاز جهت تجهیزات کوهستان و جاده‌های(ست نجات و خوردو حمل)، تأمین اعتبار ساخت و تجهیز ۱۰ باب پایگاه اورژانس ۱۱۵ از جمله مصوبات این کارگروه در دستور کار قرار می‌گیرد.

تامین اعتبار مورد نیاز جهت در اختیار قرار گرفتن زمین، طراحی و احداثمرکز مدیریت و کنترل حوادثمدیریت بحران استان، تأمین اعتبار مورد نیاز جهت احداثو تجهیز انبارهای تجهیزات و امکانات مرتبط با مدیریت بحران و تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداثو تجهیز مرکز مونیترینگ ساختمان مدیریت و کنترل حوادثبنا به پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران و کارگروه‌های تخصصی مرتبط از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است این جلسه با ۲۲ مصوبه از سوی شورای مدیریت بحران استان البرز به پایان رسید. شایان ذکر است این مصوبات در صورت تامین اعتبارات محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز