خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی منطقه ویژه پیام خبر داد:

منحصرترین " مرکز تشخیص سرطان کشور " در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۵

متاسفانه قوانین و تعهدات مختص مربوط به یک منطقه ویژه اقتصادی، در پیام حاکم نشده است / سرمایه گزاران منطقه ویزه اقتصادی پیام از معافیت های گمرکی و ارزش افزوده مالیاتی برخوردار می شوند.

ایلنا: در استان البرز نگینی مثل فرودگاه و منطقه ویژه پیام وجود دارد که متاسفانه مسئولان است هنوز از این قابلیت بالقوه وبالفعل بی‌خبرند.

به گزارش ایلنا در کرج، مدیر اجرایی منطقه ویژه پیام، با بیان این مطلب در دهمین جلیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز گفت: منطقه پیام تنها یک فرودگاه نیست بلکه منطقه ویژه اقتصادی‌ست که فرودگاه، ایرلاین و هاب ویژه و ادارات مخصوص خود را دارد ولی متاسفانه تاکنون قوانین و تعهدات مختص مربوط به یک منطقه ویژه اقتصادی در آن حاکم نشده است.

رحیمی کیا در ادامه افزود: در ابتدای تاسیس و شکل‌گیری فرودگاه پیام قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله ترانزیت بالای مرصولات و محموله‌های پستی(هاب پستی) در کشور و حتی خاورمیانه برای آن تعریف شده بود که متاسفانه با احمال و کوتاهی‌هایی که در این زمینه شد، کشورهای حاشیه خلیج فارس طبق معمول از ما پیشی گرفتند که الان متاسفانه شاهد استقرار مرکز هاب پستی خاورمیانه در کشور امارات هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه اجازه تاسیس و اخذ مجوز صنایع سبز و غیر آلاینده در مناطق ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد: بعد از مصوبه دولت در این خصوص، از سال ۸۳ ما شاهد حضور سرمایه‌گزاران در منطقه ویژه پیام بودیم، که منجر به انعقاد ۵۳ قرارداد ساخت کارخانه در این منطقه شد. در حال حاضر ا۵ واحد آن در حال بهره برداری‌ست که از این تعداد، ۳ واحد آن مربوط به صنایع، «هایتک» است که در نوع خود بسیار منحصر بفردند.

وی در ادامه خبر داد: منحصر‌ترین مرکز تشخیص سرطان کشور تا پایان سال در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح خواهد شد.

مدیر اجرایی منطقه ویژه پیام گفت: ۱۰ مدرسه هواپیمایی با ۳۶ فروند هواپیما و ۴ بالگرد، کار آموزش خلبانی را در این فرودگاه انجام می‌دهند.

رحیمی کیا در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که در منطقه ویژه پیام صاحب کارخانه باشند تجهیزاتشان و مواد اولیه خود را بدون گمرکی می‌توانند وارد کنند و تا زمانی که این تجهیزات در آن منطقه قرار دارند هیچ گمرکی پرداخت نخواهند کرد، از معافیت ارزش افزوده استفاده خواهند کرد و کالاهای خود را بدون پرداخت گمرکی می‌توانند به کشور وارد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز