خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لارستان انتقاد کرد؛

یارانه نقدی کارگران شاغل در کشورهای عربی قطع شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۹۲۷

«بیش از ۲ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای کارگری در مناطق لارستان، دیلم، گراش، عوض، و… به دلیل کمبود اشتغال و غیر صنعتی بودن این مناطق ناچارند شش ماه از سال کاری خود را برای تامین مایحتاج خانواده‌هایشان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهاجرت کنند.»

دبیر خانه کارگر لارستان در استان فارس نسبت به قطع یارانه نقدی کارگران فصلی ایرانی شاغل درکشور حاشیه خلیج فارس از سوی دولت انتقاد کرد.

«محمد حسن قوامی» در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۲ هزار نفر از سرپرستان خانوارهای کارگری در مناطق لارستان، دیلم، گراش، عوض، و… به دلیل کمبود اشتغال و غیر صنعتی بودن این مناطق ناچارند شش ماه از سال کاری خود را برای تامین مایحتاج خانواده‌هایشان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مهاجرت کنند بااین حال با وجود آنکه ورود خروج این کارگران به صورت فصلی و قانونی انجام می‌شود، دولت اسامی این سرپرستان خانوار کارگری را به دلایل نامعلومی از لیست دریافت یارانه نقدی حذف کرده است.

این فعال کارگری با بیان اینکه روزانه تعداد قابل توجهی از خانواده‌های کارگری که سرپرستان آنان برای تامین مخارج زندگیشان به این کشور‌ها سفر کرده‌اند با مراجعه به خانه کارگر لارستان از قطع یارانه نقدی خود شکایت دارند افزود: بیشتر این افراد نیازمند واقعی دریافت یارانه نقدی هستند.

به گفته وی، وضعیت معیشتی کارگران منطقه لارستان بحرانی است و این کارگران ناچارند به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر کنند و خانواده‌های اکثر آنان در داخل کشور بجز دریافت یارانه نقدی عایدی و درآمد دیگری ندارند.

قوامی با بیان اینکه دولت باید ‌تامین معیشت قشر کم درآمد جامعه را در اولویت قراردهد در خاتمه افزود: حقوق دریافتی کارگران ایرانی شاغل در کشورهای حاشیه خلیج فارس با تورم موجود داخل همخوانی ندارد و قطع یارانه نقدی به زندگی آنان آسیب جدی می‌رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز