خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران پلی اکریل اصفهان خبر داد:

تهدید ۵۰۰ فرصت شغلی به واسطه افزایش بهای خوارک پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۳۲

«در حالی که تنها ۵ ماه از خاتمه اعتراضات صنفی و آغاز تدریجی وصول مطالبات کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان می‌گذرد، نمایندگان کارگران شاغل در این واحد صنفی از احتمال بروز یک بحران کارگری دیگر در پلی اکریل خبر می‌دهند.»

در حالی که تنها ۵ ماه از خاتمه اعتراضات صنفی و آغاز تدریجی وصول مطالبات کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان می‌گذرد، نمایندگان کارگران شاغل در این واحد صنفی از احتمال بروز یک بحران کارگری دیگر در پلی اکریل خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «احمد رضا شفیع‌زاده» از اعضای شورای اسلامی کار تازه احیا شده کارخانه پلی اکریل اصفهان از احتمال تعدیل حداقل ۵۰۰ کارگر این واحد تولیدی خبر داده است.

این مقام صنفی در خصوص علت وقوع این بحران، اقدام ماه گذشته دولت در افزایش یکسویه بهای فروش خوراک به کارخانه‌های پتروشیمی باعثشده است تا فعالیت واحد تولید الیاف پلی‌استر این واحد صنعتی متوقف شود.

وی بابیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر در این بخش از کارخانه پلی اکریل مشغول فعالیت هستند، گفت:اقدام یکسویه دولت باعثشده است تا محصولات الیاف پلی استر تولید کارخانه‌های داخل در برابر محصولات مشابه خارجی که از خارج وارد کشور می‌شوند توجیه اقتصادی نداشته باشند.

به گفته این فعل کارگری از زمانی که با تصمیم دولت بهای فروش خوارک پتروشیمی از نرخ دلار دولتی ۲۵۰۰ تومانی به نرخ دلار آزاد ۳۱۰۰ تومانی افزایش یافته است، قیمت تمام شده هرکیلو الیاف پلی استر به حدود ۶۱۰۰ تومان رسیده است.
وی افزود: این درحالی است که به دلیل ثابت ماندن تعرفه واردات الیاف پلی استر، قیمت هرکیلو از الیاف مشابه در حدود ۴۷۰۰ تومان برآورد می‌شود.

به گفته شفیعی‌زاده این تفاضل قیمت باعثشده تا در همه کارخانه‌های تولید کننده الیاف پلی استر، ادامه تولید چنین محصولاتی توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد.

وی افزود: به همین دلیلاز مدتی قبل فعالیت واحد تولید الیاف پلی استر در کارخانه پلی اکریل متوقف شده استو چنانچه دولت در خصوص بازنگری در نرخ فروش خوراک پتروشیمی ‌ها و یا تعرفه واردات الیاف پلی استر خارجی اقدامی انجام ندهد احتمال دارد که تمامی ۵۰۰ کارگر شاغل در این بخش تعدیل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز