خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر تهران:

دولت در توزیع سبد کالا، کارگران را ببیند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۹۱

کارگران نیروهای مولد کشور هستند و بدون تولید آنان سایر گروه‌های اجتماعی قادر به تامین معاش نیستند. در چنین شرایطی وقتی درآمد کارگران کفاف حداقل‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد، طبیعی است که باید اولین اقدام دولت، ترمیم قدرت خرید کارگران باشد.

دبیر خانه کارگر تهران معتقد است در اولویت قرار ندادن کارگران به عنوان دریافت کنندگان سبد کالای دولتی به منزله نادیده‌ گرفتن نیروهای مولد کشور است.

«اسماعیل حق پرستی» در این باره به ایلنا گفت: کارگران نیروهای مولد کشور هستند و بدون تولید آنان سایر گروه‌های اجتماعی قادر به تامین معاش نیستند. در چنین شرایطی وقتی درآمد کارگران کفاف حداقل‌های زندگی‌شان را نمی‌دهد، طبیعی است که باید اولین اقدام دولت، ترمیم قدرت خرید کارگران باشد.

او با بیان آنکه دولت با توزیع سبد کالا میان نیازمندان علاوه بر تامین امنیت غذایی آنان، به نوعی می تواند با گرانی، احتکار و افزایش قیمت مقابله کند، در ادامه افزود: با وجود انکه ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران، اغلب مشمول دریافت سبد کالا نشده‌اند اما دولت در دوره جدید نیز همانند دوره قبل سعی کند حداقل به کارگران با در آمد کم و نیازمند سبد کالا بدهد.

به گفته این مقام کارگری افزایش دستمزد هر ساله پاسخگوی نیازهای روزمره و حداقلی زندگی کارگری نیست، به همین دلیل دولت برای جلوگیری ازتبعاتی که در دریافت حداقلی دستمزد ممکن است برای خانوارکارگران بوجود آید باید آنان را در دریافت سبد کالا همانند سایر نیازمندان شریک کند.

دبیر خانه کارگر تهران در ادامه خواستار گسترش دایره شمول حمایت‌های غیر نقدی به کارگرانی که دستمزدشان کمتر از خط فقر است شدو گفت: توزیع سبد کالا علاوه بر ایجاد امنیت غذایی اقشار کم در امد جامعه مانع رکود بازارورونق اقتصادی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز