خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران:

دولت به تعهدات خود در قبال دامداران عمل نکرده‌است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۲۷

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران از عمل نکردن دولت به تعهداتش نسبت به دامداران خبر داد / چنانچه تاخیر دولت در تادیه مطالبات معوقه دامداران ادامه پیدا کند، ادامه فعالیت واحدهای دامداری با مشکلات جدی مواجه خواهد شد / در حال حاضر حدود یک میلیون سیصد هزار نفری در مجموعه واحدهای دامداری‌ سنتی، نیمه سنتی و فعالی که در سراسر کشور وجود دارد مشغول به کار هستند.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران از عمل نکردن دولت به تعهداتش نسبت به دامداران خبر داد.

«سعید سلطانی‌سروستانی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنابه قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به‌عنوان تهیه‌کنندگان منابع اولیه، دامداران به تعهداتش عمل کردند و قیمت شیر را با وجود بالا رفتن نهاده‌هائی چون: علوفه، حامل های انرژی و… «ثابت» نگه‌داشتند.

به موجب قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی که در سال ۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگبهان قانون اساسی رسیده است، دولت مکلف است در راستای تحقق سند چشم‌انداز بیست‌سالةکشور، سیاستهای کلی نظام و قانون سیاستهای اجرائی اصل(۴۴) قانون اساسی و به موجباین قانون، زمینه‌ها، برنامه‌ها، تسهیلات و امکانات ارتقاء بهره‌وری و اصلاحالگوهای تولید و مصرف در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم و به مرحله اجراءدرآورد. وی

افزود: مابه‌التفاوت حاصل از افزایش ستانده به مواد اولیه بایست تحت عنوان «یارانه» به دامداران پرداخت می‌شد که انگیزه لازم در دامداران جهت بالا بردن روند بهره‌وری حفظ می‌گردید اما ۳۵ درصد از این مابه التفاوت هنوز به برخی از دامدارن پرداخت نشده است.

به گفته این مقام صنفی با شرایط اقتصادی کنونی چنانچه تاخیر دولت در تادیه مطالبات معوقه دامداران ادامه پیدا کند، ادامه فعالیت واحدهای دامداری با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

وی یادآور شد در حال حاضر در حدود یک میلیون سیصد هزار نفری در مجموعه واحدهای دامداری‌ سنتی، نیمه سنتی و فعالی که در سراسر کشور وجود دارد مشغول به کار هستند.

سلطانی سروستانی ادامه داد: در همین راستا چند روز پیش اعضای این اتحادیه در مقابل یکی از ساختمان‌های وزارت جهاد کشاورزی تجمعی برپا کردند اما تا این لحظه به خواسته‌های آنها رسیدگی نشده است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران ادامه داد: اتحادیه با یک میلیون و سیصد هزار نفر عضو توانست این ثبات قیمت در شیر را از سه سال پیش تاکنون حفظ کند و در حقیقت دامداران یارانه‌دهندگان اصلی شیر به مردم هستند.

این فعال صنفی دامداری با تأکید این موضوع که محصولات گوشتی ایران از کیفیت بی‌بدیلی در دنیا برخوردارند، اظهار داشت: دامداران معترض خواهان پرداخت معوقات خود و عمل کردن دولت نسبت به تعهداتش هستند، در شرایط کاری دشوار ۲۴ ساعت کاری در دامداری‌ها در حالی‌که به‌دلیل شرایط دشوار اقتصادی اغلب دامداری‌ها تعطیل شده و یا با بهره‌وری اندک به تولید می‌پردازند، توجه به خواست اعضای اتحادیه حداقل انتظار ممکن است.

مؤسس نخستین اتحادیه تخصصی تعاونی روستائی کشور در پایان گفت: داشتن یک اتحادیه دامداری در هر استان و ۶۳۱ تعاونی دامداری در سطح کشور به‌معنای عزم قوی برای رسیدن به خودکفائی در تولید گوشت و شیر و در نهایت افزایش صادرات غیرنفتی است که افزایش بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز