خبرگزاری کار ایران

یک فعال حقوق صنفی کارگران:

آثار تورمی تحولات اقتصادی سال ۹۳ در مزد کارگران محاسبه شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۸۴۶

چکیده: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر شوک تورمی این تصمیمات مهار شود، بخش عمده‌ای از درآمد سال آینده کارگران بابت افزایش هزینه‌های جاری زندگی روزانه بلعیده خواهد شد.

یک کارگر بازنشسته کارخانه صنایع فلزی ایران گفت: توقع کارگران شاغل و بازنشسته تعیین دستمزی است که بتواند زندگی آبرومندانه یک خانواده را تضمین کند.

«ثریا حاتمی» با اشاره به وعده رئیس جمهور به کارگران مبنی بر تعیین مزد متناسب با نرخ تورم، به ایلنا گفت: مصوبه دستمزدهای سال ۹۳ سنگ محکی در خصوص میزان پایبندی رئیس جمهور به وعده‌های زمان انتخابات است.

این فعال کارگری بر ضرورت پیش‌بینی تبعات تصمیمان اقتصادی دولت بر تورم، گفت: دولت از هم اکنون و پیش از آنکه تکلیف مزد کارگران در سال ۹۳ مشخص شود، بهای حامل‌های انرژی را ۲۵ درصد افزایش داده است و این به معنی کاهش قدرت خرید کارگران حداقل به همین میزان است.

وی همچنین با یادآوری تصمیم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در این شرایط چنانچه افزایش مزد کارگران برای سال ۹۳ بیشتر از ۲۵ درصد باشد بدون شک بخش دیگری از این افزایش از پایان فصل بهار بابت تبعات تورمی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هزینه خواهد شد.

این کارگر سابق کارخانه صنایع فلزی با بیان اینکه به غیر این، افزایش ۲ درصدی مالیات برارزش افزوده یکی دیگر از تصمیمات اقتصادی دولت برای سال ۹۳ است، ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر شوک تورمی این تصمیمات مهار شود، بخش عمده‌ای از درآمد سال آینده کارگران بابت افزایش هزینه‌های جاری زندگی روزانه بلعیده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز