خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

تجمع کارگران شرکت مخابرات روستایی در مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۵

چکیده: در حال حاضر بیش از هزار نفر در مراکز مخابراتی سراسر کشور روزانه حدود ۱۴ ساعت کار می‌کنند اما مسئولان شرکت‌ مخابرات مزایای قانونی از جمله حق بیمه آن‌ها را بصورت نیمه وقت محاسبه و پرداخت می‌کنند.

جمعی از کارگران مخابرات روستایی در اعتراض به خوداری شرکت مخابرات ایران از اجرای قانون بودجه سال ۹۲ صبح امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز همزمان با تجمع کارکران تهرانی در حمایت از گزارش کمیته تحقیق مجلس از تامین اجتماعی، گروهی از کارگران شرکت مخابرات روستایی نیز با در دست داشتن تابلو نوشته‌هایی که در آن‌ها به اجرا نشدن بند ۸۶ قانون بودجه سال ۹۲ اشاره شده بود، در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

در اجتماع امروز همچنین تجمع کنندگان، با سردادن شعارهایی چون «تامین اجتماعی حمایت، حمایت» و «شرکت مخابرات خجالت، خجالت» خواسته‌های صنفی خود را مطرح ‌کردند.

«قربانی»، نماینده کارگران شرکت مخابرات روستایی در رابطه با دلایل این اجتماع اعتراضی به ایلنا گفت: به موجب بند یاد شده از قانون بودجه سال ۹۲، شرکت مخابرات ایران موظف است تا با کارگران مخابراتی در چارچوب قوانین کار و تامین اجتماعی قرارداد کار معقد کند.

وی بابیان اینکه با گذشت ۹ ماه از شروع سال جاری هنوز مسئولان شرکت مخابرات ایران به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر در مراکز مخابراتی سراسر کشور روزانه حدود ۱۴ ساعت کار می‌کنند اما مسئولان شرکت‌ مخابرات مزایای قانونی از جمله حق بیمه آن‌ها را بصورت نیمه وقت محاسبه و پرداخت می‌کنند.

وی بابیان اینکه در ۱۷ مهرماه سال جاری و به دنبال آخرین اجتماع این کارگران، مسئولان شرکت مخابرات با امضای تفاهم نامه‌ای خود را متعهد به اجرای بند ۸۶ قانون بودجه کردند، افزود: با گذشت نزدیک به دو ماه از مهلت تعیین شده هنوز این تفاهم نامه اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی از ذی‌نفعان تا این لحظه هیچ تلاشی برای اجرای قانون بودجه به خرج نداده‌اند، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۲ برای این خواسته کارگران مخابرات روستایی اعتبارات مالی خاص مشخص شده‌ است از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با صراحت بیشتری موضوع را پیگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز