خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در این استان:

صید ماهیگران گیلانی کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۵

چکیده: برخلاف سالهای گذشته با گذشت نزدیک به سه ماه از شروع فصل صید، فعالیت کارگران ماهیگیر و صیاد تا به امروز رونقی نداشته‌است / افزایش صید آبزیان در سایر کشورهای حوزه دریای خزر از جمله دلایل این کاهش عنوان می‌شود.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: برخلاف سالهای گذشته با گذشت نزدیک به سه ماه از شروع فصل صید، فعالیت کارگران ماهیگیر و صیاد تا به امروز رونقی نداشته‌ است.

غلامحسین فلاحتی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا، جمعیت صیادان و ماهیگیران استان گیلان را حدود هزار نفر برآورد کرد و افزود: بیشتر این افراد کارگرانی هستند که به طور دسته جمعی و با ثبت شرکت‌های تعاونی، به حرفه ماهیگیری مشغول هستند.
وی بایادآوری اینکه حرفه صیادی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود، گفت: به دلیل فصلی بودن حرفه صیادی و ماهیگری این کارگران سالانه تنها حدود نیمی از سال را به حرفه ماهیگیری می‌پردازند.
به گفته این مقام کارگری فصل صید هرسال از اواخر شهریور شروع و تا نیمه اول فرویدن ماه سال بعدی ادامه دارد.
فلاحتی بابیان اینکه در حرفه ماهیگیری شرایط آب و هوایی محل صید و وفور صید نقش تعیین کننده را ایفا می‌کند، گفت: طبق مشاهدات و گزارش ماهی‌گیران، امسال وضعیت مساعد نبوده است.
به گفته مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان یکی از دلایل کاهش میزان صید ماهیگیران گیلانی افزایش صید آبزیان در سایر کشورهای حوزه دریای خزر عنوان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز