خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در تعاونی مسکن خبر داد:

تأخیر یک ساله در تحویل مسکن مهر به کارگران فلزکار و مکانیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۰۷

چکیده: «نزدیک به یک سال از موعد تحویل واحدهای مسکونی در پروژه شهر پرند می‌گذرد اما مسئولان شرکت عمران پرند به جای انجام تعهدات خود از کارگران طلب پول اضافی کرده‌اند / کارگران در بدترین شرایط اقتصادی به تعهدات خود در خصوص پرداخت ۱۰ میلیون تومان عمل کرده‌اند».

نماینده تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک گفت: نزدیک به یک سال از موعد تحویل واحدهای مسکونی به کارگران در پروژه شهر پرند می‌گذرد اما مسئولان شرکت عمران پرند به جای انجام تعهدات خود از کارگران طلب پول اضافی کرده‌اند.

«مازیار گیلانی‌نژاد» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: به موجب تفاهم نامه‌ای که در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۸۸، به امضای مشترک تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک و مسئولان شرکت عمران پرند رسید، قرار شد تا واحدهای مسکونی دو بلوک از فاز ششم این پروژه در قالب مسکن مهر به اعضای تعاونی واگذار شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک بابیان اینکه کارگران طبق قرارداد به تعهدات مالی خود عمل کرده‌اند، افزود: قرار بود این واحد‌ها در آذر ماه سال گذشته به اعضای تعاونی تحویل داده‌ شود اما تا کنون این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک با مسئولان شرکت عمران پرند گفت: مسئولان مربوطه در شرکت پیمانکار پروژه فاز ۶، به جای پاسخ دهی اعلام کرده‌اند که تحویل واحدهای مسکونی به کارگران فلزکار و مکانیک مستلزم پرداخت پول بیشتری است.

این فعال کارگری افزود: دریافت پول بیشتر از اعضای تعاونی مسکن کارگران فلزکار و مکانیک درحالی است که به موجب قرارداد منعقد شده، پیمانکار پروژه موظف است تا بابت تاخیر ایجاد شده به مالکان خسارت بدهد.

وی یادآور شد: به موجب ماده ۷ این قرارداد، در ازاء هرماه تاخیر معادل نیم درصد ثمن معامله از سوی پیش فروشنده به پیش خریدار پرداخت و یا از میزان پرداخت مرحله سوم کسر خواهد شد.

گیلانی‌نژاد بابیان اینکه مسئولان شرکت عمران پرند تاکنون به درخواست این تعاونی مسکن کارگری پاسخ روشنی نداده‌اند، یادآور شد: اعضای این تعاونی در بد‌ترین شرایط مالی ممکن به تعهدات خود در خصوص پرداخت ۱۰ میلیون تومان پیش پرداخت عمل کرده‌اند و انتظار دارند تا طبق قرارداد صاحبخانه شوند.

این فعال کارگری بابیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود امکانات زیر ساختی نظیر خطوط لوله کشی آب و گاز اجرای این پروژه‌ها در مرز ۷۰ درصد متوقف شده‌است؛ افزود: چنانچه مسئولان شرکت عمران پرند امکانات زیربنایی را فراهم کنند، لااقل دیگر دلیلی برای تاخیر در تحویل خانه پیش فروش شده به متقاضیان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز